استاندار قزوین:

نبود کنترل و نظارت، باعث جولان و تخلف خودروهای حامل مرغ شده است

قزوین(پانا) - استاندار قزوین اعلام کرد دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل جهاد کشاورزی، اداره صمت و کشتارگاه‌ها طی توافق نامه‌ای از خروج خودروهای حامل مرغ از استان جلوگیری به عمل آورند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نبود کنترل و نظارت، باعث جولان و تخلف خودروهای حامل مرغ شده است

هدایت الله جمالی پور در قرارگاه استانی مقابله با قاچاق کالا و ارز، افزود: نبود کنترل و نظارت، باعث جولان و تخلف خودروهای حامل مرغ شده است و برای جلوگیری از تخلف در این حوزه باید دستگاه های اجرایی استان قاطعانه وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط بحران، منافع عمومی و مردمی در اولویت است، تصریح کرد: کشتارگاه ها اجازه فروش و پخش مرغ را به صورت مستقیم به بازار ندارند.

استاندار قزوین اظهار کرد: چند نرخی بودن قیمت ها باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی شده است که در این باب، گزارشی در خصوص آسیب های چند نرخی بودن قیمت کالا و اثرات آن در حوزه سیاسی و اقتصادی به وزارتخانه های مرتبط ارسال می شود.

جمالی پور عنوان کرد: ریشه بسیاری از تشویش ها و ناهنجاری ها و دامن زدن به مسائل امنیتی کشور، نداشتن نظارت تخصصی در امر قاچاق است که موجب نایاب یا کمیاب شدن کالاها در سطح بازار می شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی متولی جمع‌آوری و توزیع نهاده های دامی در تمامی شهرستان های استان است، بیان کرد: این سازمان طی جلسه ای با مسئولیت فرمانداران باید نسبت به پخش نهاده در بازار دقت عمل لازم را داشته باشد و این امر را کنترل کند.

وی با تاکید بر عرضه محصولات در بازار براساس قیمت مصوب، بیان کرد: قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار باید بر اساس قیمت مصوب در ستاد تنظیم بازار صورت گیرد و اختلاف قیمت بالای ۱۰ هزار تومان در برخی کالاها مانند گوشت قرمز قابل قبول نیست.

استاندار قزوین با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان، موظف به جلوگیری از واردات و فروش کالای قاچاق و همچنین صیانت از کالای داخلی هستند، افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید نظارت های بیشتری بر حمل و نقل محموله های تجاری در ترمینال های استان صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: هیچ یک از ناوگان های حمل و نقل در ترمینال ها حق جابه جایی بار تجاری را از استان ندارند و جابه جایی این کالاها باید توسط اداره پست صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار