در گفتوگو با رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران مطرح شد؛
تهدید جدی کسب وکارهای اینترنتی با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دور بودن شرکتهای ایرانی از فضای دیجیتال مارکتینگ، نباید محدودیتهای جدیدی برای کسبوکارهای اینترنتی ایجاد شود، میگوید اگر مجلس بخواهد طرحی با عنوان صیانت از فضای مجازی را مصوب کند باید به این موضوع توجه داشته باشد که ایجاد محدودیت، فضای شغلی این دسته از مشاغل را با تهدیدهای جدی رو به رو خواهد کرد.
ابوالفضل روغنیگلپایگانی در گفتوگو با پانا با تاکید بر اینکه با هرگونه فیلترینگ و ایجاد محدودیت در فضای اینترنت مخالف است، اظهار کرد: «در برخی از کشورها مانند امارات و چین نیز محدودیتهایی برای واتسآپ یا برخی از اپلیکیشها وجود دارد و میان محدودیت، ممنوعیت و مدیریت تفاوت اساسی وجود دارد.»
وی افزود: «در چین تنها ویچت به عنوان اپلیکیشن فعال در حال فعالیت است و حتی آمریکا تیکتاک را که اپلیکیشنی چینی است، برای آمریکاییها محدود کرده است.»
مشکلات جدیدتر کسبوکارها با تصویب طرح صیانت
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران درباره نگرانی کسب و کارها از طرح صیانت عنوان کرد: «به طور قطع ایجاد هر گونه محدودیت برای کسبوکارها، فضای شغلی آنها را با مشکلات جدیدتری مواجه خواهد کرد و این محدودیت چه در داخل کشور ایجاد شود و چه از سوی شرکتها یا کشورهای خارجی، شرایط کسبوکارها را با وضع بغرنجتری رو به رو خواهد کرد.»
وی با بیان اینکه اکنون سوال مطرح این است که چرا ایرانیها باید از علی بابا و آمازون محروم باشند، گفت: «مخالف هرگونه محدودیت در فضای مجازی هستم اما به طور قطع مدیریت این محیط نیز موضوعی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.»
روغنیگلپایگانی با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها بر بستر دانش بنیانها شکل گرفته است، تصریح کرد: «اگر مجلس بخواهد طرحی با عنوان صیانت از فضای مجازی را مصوب کند باید به این موضوع توجه داشته باشد که ایجاد محدودیت، فضای شغلی این دسته از مشاغل را با تهدیدهای جدی رو به رو خواهد کرد.»
برای کسبوکارها محدودیتهای جدید ایجاد نکنیم
وی درباره فعالیتهایی که اتاق بازرگانی میتواند در راستای کاهش آثار زیانبار طرح صیانت داشته است، گفت:«بخش خصوصی به طور دائم با طراحان و نمایندگان مجلس جلسه داشته است و تاکید بر این است که با توجه به دور بودن شرکتهای ایرانی از فضای دیجیتال مارکتینگ نباید محدودیتهای جدیدی ایجاد شود.»
جهش تجارت الکترونیک در جهان با شیوع بیماری کرونا
روغنیگلپایگانی با بیان اینکه تجارت الکترونیک در جریان پاندمی کرونا با جهش قابل توجهی همراه شده است، تصریح کرد: «در بستر فضای مجازی باید بتوان به همه دنیا متصل بود، بنابراین ضمن مخالفت با هرگونه محدودیت با مدیریت این فضا موافق بوده و به طور قطع باید به درگاههای اینترنتی در جهان متصل باشیم.»
ارسال دیدگاه