معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش پرورش:

به اجرای سند تحول بنیادین وفادار هستیم

تهران(پانا) - معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش پرورش بر اهمیت یادگیری سواد حرکتی توسط دانش‌آموزان در زمان مناسب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
به اجرای سند تحول بنیادین وفادار هستیم

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش پرورش در مراسم افتتاحیه طرح کشوری سواد حرکتی دانش‌آموزان که در شهرری برگزار شد، گفت: همه پروژه‌هایی که پیش‌بینی شده از قبیل درس تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی، انجمن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، معلم‌یار و داور یار، مدرسه‌محور بوده و قابلیت عملی شدن در مدرسه را دارند.

وی ادامه داد: همان طور که در نظام تعلیم و تربیت سواد خواندن و نوشتن داریم و الفبا تدریس می‌شود و خواندن و نوشتن آموزش داده می‌شود و با یادگیری اعداد و چهار عمل اصلی ریاضیات تدریس می‌شود، سواد حرکتی نیز داریم که از سنین قبل از پیش‌دبستانی و هنگام دبستان فعالیت‌هایی مانند دویدن و بازی کردن و آماده کردن بدن داریم که الفبای سواد حرکتی هستند.

حمیدی در ادامه گفت: سواد حرکتی را فقط در حرکت می‌شود ارتقا داد. معنای سواد حرکتی این است که کودک زمانی که در وضعیت‌های چالش برانگیز حرکتی قرار می‌گیرد بتواند بدن خود را مدیریت کند و بتواند سلامتی بدن خود را حفظ کند.

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به اینکه زندگی‌ها ماشینی و اغلب در فضای مجازی اوقات افراد طی می‌شود و کرونا نیز باعث کمتر شدن فعالیت دانش‌آموزان شده، لازم است به این مورد توجه خاص شود، زیرا سواد حرکتی مانند سواد نوشتن نیست که بتوان پس از گذشت زمان جبران کرد، سواد حرکتی اگر تا سنین ۱۰ یا ۱۱ سالگی آموزش داده نشود و در دانش‌آموزان شکل نگیرد، در سنین بالاتر قابلیت جبران ندارد.

مهرزاد حمیدی ادامه داد: ورزش قهرمانی ما نیز این روزها در خطر جدی قرار دارد. ما با اجرای سند تحول بنیادین می‌توانیم این خطر را کمتر و کمتر کرده و از بین ببریم. لازم است مدارس و اولیا و مربیان از سنین پایین به کودکان الفبای حرکتی را آموزش بدهند، زیرا این در صورت یاد نگرفتن این الفبا در آینده برای بچه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

خبرنگار دانش‌آموز:سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار