حمیدی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

آخرین وضعیت طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان

دانش‌آموزان تهرانی به لحاظ کم‌تحرکی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و یکجا نشینی، افزایش وزن داشته‌اند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با پانا در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان، اظهار کرد: «مشارکت خانواده‌ها در بحث سواد حرکتی یک رکن اصلی است. ما قبل از اینکه بحث سواد حرکتی را در دستور کار قرار دهیم، سواد حرکتی سنجش بدو ورود را برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در نظر گرفتیم و ایستگاه سواد حرکتی را راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر تحلیل ویژه‌ای از وضعیت سواد حرکتی داریم.»

وی با بیان اینکه اخیراً وبینار سواد حرکتی به همراه انجمن اولیا و مربیان برگزار شد، افزود: «ما شناخت عمیقی نسبت به دانش نوآموزانی که تازه می‌‌خواهند وارد مدرسه شوند پیدا کردیم. همچنین دختران، پسران و دانش‌آموزان مناطق مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و تحلیل آن باید در زمان خود انجام شود. وضعیت سواد حرکتی دانش‌ نوآموزان قابل تحلیل است.»

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «در حال حاضر نیز طرح سواد حرکتی در سراسر کشور انجام می‌شود و همکاران ۳۰ درصد دانش‌آموزان را سنجش می‌کنند تا این سنجش را مورد ارزیابی قرار دهند. این کار به صورت تدریجی انجام می‌شود و ما قصد داریم از وضعیت جسمی دانش‌آموزان مطلع شویم و به صورت درصدی بدانیم که وضعیت دانش‌آموزان از نظر حرکتی در چه حدی است. این کار به صورت جنبش ملی در سراسر کشور با جدیت در حال انجام است.»

حمیدی ضمن اشاره به پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان نیز گفت: «سال گذشته بسته تحولی خود را تحت عنوان کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان تحت عنوان کوچ مطرح کردیم و BMI سیزده میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در کشور را گرفتیم. ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر را با ۴ ماه تأخیر در مرحله دوم گرفتیم. با کاری که انجام شد و آگاه سازی که صورت گرفت، اطلاعاتی که منتقل شد، ۳ درصد دانش‌آموزان به وزن طبیعی رسیدند.»

وی ادامه داد: «تحلیل استان‌ها نیز موجود است و این موضوع دو مرتبه در هیأت دولت مطرح شد و هیأت دولت مصوبه‌ای در خصوص طرح کوچ داشت. معتقدیم که اگر موضوع تغذیه رایگان برای دانش‌آموزان استمرار پیدا کند، طرح کوچ یک منشأ می‌شود برای اینکه بتوانند آن را مبنا قرار دهند و بر اساس آن دانش‌آموزان خیلی لاغر مورد حمایت قرار گیرند.»

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «استان تهران به لحاظ کم‌تحرکی و بهره‌مندی دانش‌آموزان از فناوری‌های نوین و یکجا نشینی، افزایش وزن داشتند اما طرح کوچ تاحدودی این مشکل را حل کرد. این کار باید دائمی باشد یعنی فرهنگ این موضوع در خانواده و مدارس شکل بگیرد. ما فقط برای روند‌شناسی دوسالانه این موضوع را دنبال می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار