مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

لزوم آموزش سواد بدنی، جسمانی و حرکتی در دوره‌‌ ابتدایی

شهرری(پانا)- مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با حضور در مدرسه شاهد لاله‌ها ناحیه یک شهرری، کلاس درس تربیت بدنی این مدرسه را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آموزش سواد بدنی، جسمانی و حرکتی در دوره‌‌ ابتدایی

این مراسم با حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل شهرستان‎‌های استان تهران، مدیر و معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و کادر مدرسه شاهد لاله‌ها و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد.
محمد جعفری، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم بر تجهیز مدارس با فضایی ایمن تاکید کرد و گفت: محدودیت‌های بسیاری در بخش اجرایی درس تربیت بدنی دومی مدارس وجود دارد و الزامی است که سازنده‌ فضایی ایمن، مناسب و راحت برای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران باشیم که آسوده‌تر بتوانند فعالیت کنند.
او افزود: نکته‌ حائز اهمیت، آموختن سواد بدنی، جسمانی و حرکتی از سوی دانش‌آموزان است که در دوره‌ ابتدایی شکل می‌گیرد، زیرا فعالیت‌ و مهارت‌های بنیادی نقش بسیار مهمی در این دوران طلایی دارد. کلاس‌های درس تربیت بدنی با توجه به تجهیزاتی که دارد مانند نردبان بالابر، طناب آویزان، تشک‌‌ها و وسایلی از این نظیر، پایه و اساس بسیار مناسبی برای پیشرفت و شکل‌گیری دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی است.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 583 کلاس درس تقویت تربیت بدنی با استفاده از فضاهای کم و بلااستفاده‌ محیط مدارس با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، خیرین و کادر مدرسه‌ها، به عنوان کلاس‌های درس تربیت بدنی راه‌اندازی شده است.
جعفری با اشاره به باز شدن مدارس پس از دوران کرونا گفت: پس از دوران کرونا همواره صبح‌ها دانش‌آموزان کلاس‌های تربیت بدنی خواهند داشت و در روز‌های تعطیل و تابستانی، دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس سن و شایستگی‌هایی که دارند، در کانون‌های درون مدرسه‌ای شرکت کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار