در وبینارآشنایی با اهداف درس تربیت‌بدنی و اهمیت سواد حرکتی عنوان شد:

برای ایجاد جامعه سالم نیازمندبرنامه‌ریزی دقیق در یادگیری مهارت‌های بنیادی حرکتی و ورزشی هستیم

تهران(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران بر تبیین اهمیت سواد حرکتی و مشکلات کم تحرکی با هدف بهبود سلامت جامعه برای اولیا و معلمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برای ایجاد جامعه سالم نیازمندبرنامه‌ریزی دقیق  در یادگیری مهارت‌های بنیادی حرکتی و ورزشی هستیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، وبینار آشنایی با اهداف درس تربیت بدنی و اهمیت سوادحرکتی ویژه مدیران مدارس ابتدایی با حضور سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی و علی ملکیان سرگروه آموزش درس تربیت بدنی شهر تهران در شبکه شاد برگزار شد.

سعید ربوشه در این وبینار با ابراز امیدواری نسبت به حضور دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: موضوع اصلی این گفت وگو سواد حرکتی است و اگر بخواهیم به تربیت تمام ساحتی و به ویژه ساحت زیستی و تربیت بدنی بپردازیم، می بایست اهمیت سواد حرکتی و مشکلات کم تحرکی با هدف بهبود سلامت جامعه برای اولیا و معلمان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه سنجه ها و نتایج در طرح کوچ احصا شده در خصوص انجام فعالیت های کلینیکی و امور پیشگیرانه و نقش و جایگاه مدیران در تبیین اهمیت محتواهای ارائه شده تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: والدین باید با مفهوم سواد حرکتی و دانش‌آموزان نیز پویش های فعالیت‌های بدنی را دنبال کنند تا آینده سازان مملکت با اهداف بلند درس تربیت بدنی آشنا شوند.

در ادامه ملکیان سرگروه آموزش درس تربیت بدنی نیز کم تحرکی را موجب اختلال در ساختار قامتی و پوکی استخوان و چاقی دانش آموزان دانست و افزود: سبک زندگی ماشینی موجب بلوغ زودرس دختران و افسردگی می شود و باید فرهنگ صحیح تغذیه و سبک زندگی فعال به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی توجه خاص به فعالیت های بدنی دانش آموزان دختر به عنوان مادران فردا و تربیت کننده نسل آینده جامعه را خواستار شد و گفت: پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که فعالیت بدنی منظم دارند بسیار بالاتر از بقیه هم کلاسی های خود است و موجب عزت نفس در دانش آموزان می شود.

ملکیان ادامه داد: طی مطالعات انجام شده فعالیت بدنی می تواند بر ابعاد جسمانی و روانی دانش آموزان از جمله تمرکز، کارایی علمی، کارکرد بهتر مغز و توانایی بهتر حل مساله و مدیریت زمان تاثیرگذار باشد و در این پروژه تلاش بر این است ضمن آگاهی بخشی به ذینفعان، سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی مورد ارزیابی قرار گرفته و با برنامه تمرینی مشخصی ارتقا یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار