تحصیل 17 درصد دانش‌آموزان گیلانی در مدارس غیردولتی

رشت (پانا) - نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه ۱۷ درصد دانش‌آموزان گیلان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند اظهار کرد این شاخص بسیار مهمی در آموزش و پرورش بوده و نشان از علاقه مردم استان به بحث آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 17 درصد دانش‌آموزان گیلانی در مدارس غیردولتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان گیلان با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجتمع فرهنگی دهکده ساحلی انزلی، میانگین شاخص کشوری حضور دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را ۱۱ درصد اعلام کرد و گفت: اقتصاد آموزش و پرورش و تلاش برای افزایش اعتبارات و درآمدهای آن ضروری است. وی اختصاص یک درصد از درآمد شرکتها و بانک ها به آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: به علت عدم وجود هماهنگی ها اعتبارات این بخش توسط دولت به بودجه عمومی برگردانده شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز نگرانی از روند طولانی شدن اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان افزود: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است که در مورد تحقق آن تردید دارم.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد آموزش و پرورش باید هنرستان ‌ها را به صنعت وصل کنیم تا هنرستان ‌ها از این وضعیت اسفناک خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار