مدیرکل مدیریت بحران گیلان:

همه رودخانه‌های گیلان سیلابی است

رشت(پانا) - مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از بارش‌های حاد ۲۶۰ میلیمتری در رودسر و تالش و رضوانشهر خبر داد و خاطرنشان کرد کلیه شهرستان های غرب و مرکز و شرق استان سیلابی شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
همه رودخانه‌های گیلان سیلابی است

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران استانداری گیلان، امیر مرادی با اشاره به بارش های سیلابی در گیلان طی چند روز اخیر اظهار کرد: هم اکنون همه رودخانه های استان گیلان به غیر از شهرستان رودبار درگیر سیلاب و طغیان هستند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل پاییز برای سومین بار با سیل مواجه شدیم، افزود: مدیریت کردن این حجم از سیلاب غیرممکن شده است، زیرا به واسطه عدم تخصیص به موقع اعتبارات مدیریت بحران ناشی از سیل های گذشته، هنوز موفق به رفع مشکلات نشدیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از بارش های حاد ۲۶۰ میلیمتری در رودسر و تالش و رضوانشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه شهرستان های غرب و مرکز و شرق استان سیلابی شده و همه راه ها و پل ها در شرایط خطر قرار دارند، زیرا حجم آب شکستگی زیاد است.

مرادی، با بیان اینکه گزارش فرمانداری های ماسال و صومعه سرا از وقوع دو مورد سقوط افراد در آب حکایت دارد، عنوان کرد: متاسفانه این حوادث ناشی از بی احتیاطی است، زیرا در شرایط بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها عبور از روی پل و آب نما بسیار خطرناک است و باید تردد صورت نگیرد.

وی از انسداد رودخانه های پیرببازار، شفت، سیاهکل، چوبر و... خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خطر با کمک راهداری اقدام به مسدود کردن تعدادی از پل های استان تا فروکش کردن سیل کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه رودخانه های استان گنجایش سیل های دیگر را ندارد، خاطرنشان کرد: نیازمند تخصیص اعتبارات لازم جهت دیواره سازی و کف بندی رودخانه ها هستیم، زیرا با هر بار سیل، دیواره های رودخانه از بین می رود. همچنین با رانش های فراوان ناشی از بارندگی مواجه هستیم که باید ترمیم شود.

وی با اشاره به برآورد خسارات براساس ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران، عنوان کرد: باید اعتبارات لازم به دستگاه های مرتبط از جمله آب منطقه ای و راهداری تخصیص پیدا کند تا خسارت ها را جبران کنند.

مرادی، با بیان اینکه نسبت به بارندگی های بعدی در استان هشدار می دهیم، متذکر شد: طی دو روز گذشته همه امکانات آب منطقه ای و راهداری و بخشداری ها و دهیاری ها و هلال احمر استان را پای کار آوردیم تا پل های خطرناک را حفظ کنیم و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به موقع از جمله پاکسازی انباشت و ضایعات حاشیه پل ها از فروریختن آنها جلوگیری کردیم، اما وضعیت حاد شده و باید برای سیلاب های آینده آماده باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به وقوع آب گرفتگی در رودسر و تالش و رضوانشهر و انزلی، اضافه کرد: در اغلب پل های استان آب شستگی رخ داده و حتما باید ترمیم شود، زیرا رودخانه ها جهنده می شوند و به سمت خانه های مردم می رود و باید مدیریت بعد از سیل داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به رودخانه ها با تخصیص به موقع اعتبارات مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: اگر به داد رودخانه ها نرسیم، همه پل ها آسیب پذیر می شوند و حداقل نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی وضعیت موجود رودخانه ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار