در جلسه نماد با نمایندگان نهادهای مرتبط با این طرح عنوان شد:

نگاه ما در طرح نماد درمان نیست، بلکه به دنبال بهداشت روان و مراقبت و پیشگیری است

تهران(پانا) - جلسه نماد با نمایندگان نهادهای مرتبط با طرح نماد در آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ما در طرح نماد درمان نیست، بلکه به دنبال بهداشت روان و مراقبت و پیشگیری است

در این نشست؛ رقیه سادات نقوی؛ ضمن تبریک ایام پرنور ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) گفت: اگر ما اعتقاد داریم که پای کار تربیت و پیشگیری از آسیب ها اجتماعی هستیم و در حوزه نظام مراقبت از دانش آموزان ادای تکلیف می کنیم باید بدانیم شرایط موجودمان چه شرایطی است، در کدام نقطه هستیم و به کدام نقطه باید برسیم؟

وی خطاب به حضار ادامه داد: در شهر تهران ١ میلیون و ٢٠٠ هزار فرزند دارید و اگر والدین دانش آموزان را هم در نظر بگیریم جامعه مخاطب ما در این طرح، بسیار وسیع است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران با بیان این نکته که طرح نماد نیاز به نظریه ها و نگرش های مراقبتی دارد خاطرنشان کرد: ما در طرح نماد نگاهمان درمان نیست بلکه حوزه بهداشت روان و مراقبت و پیشگیری است.

وی افزود: باید یک نهضتی با این نگرش بسازیم و در حوزه آسیب های اجتماعی نظامند فکر کنیم.
نقوی ادامه داد: هر کدام از ما به عنوان نماینده ای در حوزه فعالیت خودمان هستیم که باید به وزارت آموزش و پرورش اعلام کنیم ما به عنوان دستگاه های حامی آموزش و پرورش کنار شما هستیم و نهادهایی چون سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، پلیس مبارزه با مواد مخدر و .... در فرآیند تربیتی همراه آموزش و پرورش هستیم.

وی در پایان گفت: تمایل داریم این نشست ها؛ نشست های بازنگری در فعالیت های طرح نماد باشند و امیدواریم نمایندگان تمام ارگان های خارج از آموزش و پرورش که مرتبط با طرح نماد هستند؛ در سطح مناطق هم کنار ما باشند و از همین حالا چشم اندازی هم برای آسیب های احتمالی پساکرونا طراحی کنیم.

عزیزاله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن اشاره به ایجاد آسیب های روانی اجتماعی کودکان، گفت: اگر پدر و مادر و اعضاء یک خانواده همگن باشند بچه ها دچار مشکل نمی شوند.

وی افزود: جایی که نشاط و شادابی باشد امید هست و در پس نشاط و شادابی و امید؛ افراد عملکرد خوبی هم خواهند داشت. در جامعه ای که نشاط و شادابی باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

بابلی با بیان اینکه هفته های مناسبتی فقط به صورت نمادین هستند و باید کل سال به موضوعات مربوط به آن ها پرداخته شود ادامه داد: امکانات را نباید فقط بومی منطقه ای و محلی ببینیم، و در راستای فعالیت های مربوط به امنیت های روانی، اجتماعی و اقتصادی و ... که از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنند برنامه های مدون و اقدامات موثری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهر تهران دو هفته یکبار در همین راستا، جلسه داریم و در مراکز با نگاه پیشگیرانه خدمات رسانی می کنیم مشاوره های ما خدمات مشورتی است نه درمانگر و ما همه مربی هستیم و نگاه پیشگیرانه و تیمی داریم که شامل سه گروه دانش آموزان، والدین و همکاران می شود.

بابلی در پایان خطاب به نمایندگان دستگاه های مرتبط با طرح نماد گفت: از شما می خواهم ترتیبی دهید تا همکاران شما در تمام مناطق همکار همکار ما باشد تا دانش آموزی از منطقه ای به منطقه دیگر ارجاع داده نشود.

در این جلسه نمایندگانی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و دانشگاه ایران، نماینده نیروی انتظامی، پلیس مواد مخدر، نماینده کمیته امداد و ..... به بیان نقطه نظرات و امکانات و ظرفیت های دستگاه مربوطه در طرح نماد پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار