در سی و پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج مطرح شد:

آموزش و پرورش نهادی بزرگ و گسترده و حلقه اتصال حاکمیت و مردم است

کرج(پانا) - در نشست شورای آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس تاکید کرد آموزش و پرورش نهادی بزرگ و گسترده است که حلقه اتصال حاکمیت و مردم است و هیچ کس نمی‌تواند خود را جدا و عاری از این نهاد بداند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نهادی بزرگ و گسترده و حلقه اتصال حاکمیت و مردم است

ولی‌الله احمدی افزود: آموزش و پرورش در این تابستانی که گذشت به سختی و با جدیت پیگیر مبانی ثبت نام دانش آموزان بود و طبق آمار و ارقام موجود حدود 102 هزار دانش آموز را در مدارس دولتی و غیر دولتی ثبت نام کرده ایم.

احمدی اضافه کرد: زمانی بود که ثبت نام ها به صورت دستی انجام می شد و این امر واقعا دشوار بود، اما خوشبختانه از زمانی که این بحث به صورت مجازی و در زیرساخت های موجود مانند سیدا و پادا انجام می گیرد با اینکه مشکلات متعددی دارد، ولی بسیار به کار ما نظم بخشیده است.

مدیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: پس از ثبت نام ،آموزش و پرورش به حدود 76 هزار و 500 ساعت یعنی 3187 تن نیرو احتیاج داشت که از این تعداد ما 2557 تن را به طور رسمی داشته ایم و مابقی نیاز یعنی15 هزار ساعت نیرو که حدود 600 تن است را از طریق معلمین بازنشسته برطرف کردیم. بنابراین اختصاص سرانه فضای آموزشی استاندارد بالای 8 مترمربع است، اما این رقم در کشور بالای 5 متر، در استان البرز بالای 3 متر و در شهرستان فردیس زیر 2 متر یعنی حدود 1.8 متر است. بنابراین فردیس آخرین شهرستان از لحاظ اختصاص سرانه فضای آموزشی در کشور است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که امسال 2 مدرسه نوساز به سرانه فضای آموزشی ما اضافه شد که یکی از آنها مدرسه خیرساز دمیرچی(خورشید) در مشکین دشت و دومی مهرعظام برای متوسطه اول سمپاد در وحدت است، ولی طبق آمار، آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج نیازمند 200 کلاس دیگر در سطح منطقه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث بسیار مهم ما جلب اعتماد خانواده ها برای حضور دانش آموزان در مدارس است که تقاضای ما از اصحاب رسانه ایجاد بستر مناسب و تبلیغات برای حضور به موقع و همگانی دانش آموزان در مدارس است.

احمدی در پایان گفت: ما باید به کمک یکدیگر چون دانش آموز زمان زیادی است مدرسه را ندیده و از لحاظ روحی ناامید است، سعی کنیم کیفیت حضور دانش آموزان را به شکل سابق برگردانیم و ارتباط دانش آموز را مثل سابق با مدرسه برقرار کنیم.

علی سوری، سرپرست معاون آموزش متوسطه نیز در ادامه این جلسه گفت: خدمات آموزشی در این برهه از زمان بسیار واجب و ضروری است، زیرا طبق بخشنامه ای که دریافت کرده ایم، ایامی که پشت سر گذاشتیم زیان بارترین ایام در تاریخ آموزشی ما بوده است و باید با همت همه عزیزان به خصوص اصحاب رسانه این خسران جبران شود.

فرهاد منظوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 کرج نیز در این نشست در مورد پرسش مهر ریاست جمهوری توضیحاتی ارائه داده و بیان کرد: طبق فداکاری که شهید علی لندی انجام داد، این پرسش برگزار شده و جایزه این مبحث هم جایزه دانش آموز برتر است و جایزه با عنوان نام مبارک این شهید به فرد برگزیده اهدا می شود.

وی در پایان ضمن تقاضا از معاونت فرمانداری شهرستان فردیس برای پیگیری و اجرای مراسم 13 آبان به نحو احسنت و برگزاری راهپیمایی باشکوه گفت: همه مسولین باید بحث های فرهنگی را به جد پیگیر باشند و به این موضوع اهمیت بدهند، زیرا بنای جامعه از این طریق شکل می گیرد.

پانته آ عینی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس نیز که در جلسه حضور داشت بیان کرد: در خصوص واکسیناسیون کووید19، می توان گفت همه همکاران 2 دز واکسن را دریافت کرده و دانش آموزان واجد شرایط یعنی از سن 12 تا 18 سال حدود 70 درصد دز اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی همچنین در خصوص معرفی واکسن جدید(پاستو کووک) که به بخش واکسیناسیون دانش آموزان اضافه شده است، گفت: ما به کمک اصحاب رسانه باید نظر و اعتماد دانش آموزان را جلب کنیم تا بتوانیم مدارس را هر چه سریعتر بازگشایی کنیم.

خبرنگار ، مانی صیاد پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار