کارگاه آموزشی سلامت بانوان در کاشمر برگزار شد

کاشمر(پانا) - جلسه کارگاه آموزشی سلامت بانوان با حضور کارشناس مرکز بهداشت در محل کتابخانه شهید مدرس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی سلامت بانوان در کاشمر برگزار شد

نجمه فولادی، کارشناس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در این جلسه گفت: عمده ترین مشکلی که بانوان با آن درگیر هستند، فرزندپروری و ارتباط با فرزندان است و مادران نیز سعی دارند فرزندی سازنده و مفید تحویل جامعه دهند، زیرا بیشترین درصد تربیت در خانواده انجام می‌شود و بنابراین زنان پیشگامان خودمراقبتی و حفاظت از خودشان و اعضای خانواده در پیشگیری از حوادث هستند.

وی افزود: خودمراقبتی رفتاری است اکتسابی، آگاهانه و هدفدار که فرد از دانش مهارت و توان خودش استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود فرزندان و خانواده مراقبت کند.
خودمراقبتی فعالیتی است که مردم انجام می‌دهند تا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان تضمین شود.

فولادی گفت: سازمان بهداشت جهانی در مورد خود مراقبتی گفته است: کم هزینه ترین و پرسودترین اقدام برای ارتقاء سلامت روانی همین موضوع خودمراقبتی است.

وی ادامه داد: خودمراقبتی رفتارهایی ساده است که ما در زندگی به آنها توجهی نداریم، از نظر ما دیده نمی شود، از جمله موارد خودمراقبتی از فرزند پروری، ارتباطات، مدیریت خشم، استرس، تاب آوری، استفاده از فضای مجازی و ... است که ما باید ابتدا بستر خودمراقبتی را برای خودمان فراهم کنیم تا بتوانیم به کودکانمان آموزش دهیم.

وی افزود: ثبت رفتار از جمله کارهایی است که ما متوجه می‌شویم سیر رفتارهای نادرست یا درست خود یا کودکانمان بیشتر می‌شود یا کمتر و چه مداخلاتی فایده دارد و چگونه ارتباط بهتری با خودمان و کودکانمان داشته باشیم.
فولادی گفت: نکته مهم در ثبت رفتار این است که قوانین خانواده را زیر پا نگذاریم و بایدها و نبایدها کاملا روشن و واضح باشد تا همه موظف به انجام آن به طور مستمر باشند.

خبرنگار: سارا سلمانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار