در کمیته برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی تربیتی منطقه ۱۷ مطرح شد:

کانون‌های فرهنگی، تربیتی، مکان مناسبی برای سپری‌کردن اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در محیطی سالم و امن است

تهران(پانا) - توسعه کانون‌های فرهنگی، تربیتی برای کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای مختلف آنها و تقویت بنیان دینی و عقیدتی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی، تربیتی، مکان مناسبی برای سپری‌کردن اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در محیطی سالم و امن است

کمیته برنامه‌ریزی کانونهای فرهنگی تربیتی منطقه ۱۷ با حضور مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش، طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، بابک نیکخواه؛ کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد، محسن خاکرند؛ کارشناس حراست، محمد فردوسی؛ کارشناس کارپردازی، رضا علیزاده؛ کارشناس روابط عمومی، فرهاد ترابی؛ مدیر کانون فرهنگی تربیتی ابوذر و ارشاد طرفه نژاد؛ سرپرست کانون فرهنگی تربیتی میثم تشکیل یافت.

مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ در این جلسه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و آغاز هفته وحدت و ایام ولادت میلاد پرسرسعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و قدردانی از فعالیت‌های جهادی تمامی عوامل تربیت به ویژه مدیران کانون های فرهنگی تربیتی ابوذر و میثم گفت: حضور پایه های مختلف دانش آموزی در مکان های فرهنگی و تربیتی سرآغازی برای فراگیری خارج از محدوده مدرسه و آشنایی با بسیاری از فنون، نیازهای اجتماعی و تمرین کار گروهی است. کانون های فرهنگی و تربیتی محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است که تقویت این کانون ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجهه با مشکلات می شود.

همچنین این مکان ها تکیه گاهی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان در محیطی سالم و امن است که مسئولان آموزش و پرورش باید در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: امروزه توسعه کانون های فرهنگی تربیتی برای کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفاشدن استعدادهای مختلف دانش‌آموزان و تقویت بنیان دینی و عقیدتی محسوب می شود.

همچنین طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: بیستم مهرماه به طور رسمی فعالیت های کانون های فرهنگی، تربیتی بعد از دو و نیم سال وقفه به مناسبت شیوع ویروس منحوس کرونا که همه ابعاد زندگی بشریت را تحت تاثیر قرار داد از سرگرفته شد. باید توجه داشته باشیم که عواقب و دشواری‌های دوران پساکرونا چه بسا سخت تر و دشوارتر از خود کرونا خواهد بود با بهره‌گیری از ظرفیتهای کانون های فرهنگی تربیتی و برنامه ریزی می‌توانیم این دوران را نیز کنترل کرده و مدیریت کنیم.

وی گفت: کانون ها ظرفیت خوب و بی نظیری در آموزش و پرورش هستند که می‌توانند در همه زمینه‌های علمی تربیتی ایفای نقش کنند.

سپس پورمحمود در رابطه با فعالیت های کانون ها توضیح داد و گفت: کانون های فرهنگی تربیتی محلی برای فعالیت در تمام ساحت های شش‌گانه سند تحول بنیادین است. از آن جمله می‌توان به تشکیل انجمن های ۲۲ گانه، فعالیت های ورزشی متنوع، بهبود اوقات فراغت دانش آموزان، کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان و هموار کردن مسیر آینده شغلی آنها و تمرین مسئولیت‌پذیری و آموزش شیوه‌های زندگی صحیح فردی اجتماعی را نام برد.

پورمحمود در پایان صحبت‌های خود ضمن قدردانی از مدیران کانون های فرهنگی تربیتی ابوذر و میثم که در دوران سخت کرونا زحمات زیادی را متقبل شده‌اند، گفت: با رهنمود های مدیریت و هم اندیشی اعضای این کمیته خواهیم توانست گام‌های موثری را در هموار کردن مسیر فعالیت های کانون ها برداریم و این فعالیت ها را سرعت دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار