معاون اقامه نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌پرورش:

باید نقش‌ها را به دانش‌آموزان محول کرده و بر آنها نظارت کنیم

تهران(پانا) - در آیین افتتاحیه چهارمین دوره آموزشی و توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز، آموزش‌و پرورش سراسر کشور با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش و کارشناسان این حوزه، بر اهمیت نقش دانش‌آموزان در امور تربیتی تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
باید نقش‌ها را به دانش‌آموزان محول کرده و بر آنها نظارت کنیم

در دومین روز از این اجلاس رضا بهشتی، معاون اقامه نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌پرورش ضمن تبریک ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: توانمندسازی در هر عرصه‌ای به دنبال دانایی و توانایی است؛ یعنی تا آگاهی و دانش ما به مسائل پیرامون افزایش پیدا نکند، قطعا توانایی انجام آنها را نخواهیم داشت. همچنین اثربخشی و بهره‌وری نیز حاصل توانایی است که از دانش بدست آمده است.

وی در ادامه گفت: توانمندسازی یعنی با دانشی که دریافت می‌کنیم بتوانیم با مشکلات و دیگر مسائل مواجه شویم و آنها را رفع کنیم؛ مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی نیز مهم است؛ یعنی در قبال مسئولیتی که به ما محول شده است یک‌سری وظایف و تعهداتی داریم که نسبت به آنها پاسخ‌گو باشیم؛ پاسخگو بودن در هر عرصه یک تعهد قلبی است که هر فرد در وجود خود دارد.

بهشتی بیان کرد: تنظیم برنامه‌های اقامه نماز نه تنها حوزه نماز، بلکه رئیس اداره قرآن نیز درگیر این موضوع هستند که به چند اصل تاکید دارد؛ در ابلاغیه‌ها، هماهنگی‌ها و… که در تمامی این موارد اصل و هدف مدرسه است؛ در این مورد باید وظایف‌ و نقش‌ها را به دانش‌آموزان محول کنیم و سعی کنیم بیشتر نظارت داشته باشیم، اصل توجه به فعالیت‌های گروهی و مدیریت دانش ضروری است به این معنی که فعالیت‌ها را که انجام می‌دهیم، نقاط ضعف و قوت خود را درمی‌یابیم.

در ادامه رحمت‌الله تسلیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: نخستین فعالیت مهمی که امسال در پیش داریم؛ موضوع پیش اجلاسی‌ها است که دبیرخانه پیش اجلاسی‌ها در استان آذربایجان شرقی است، همچنین یک جدول زمانبندی را به روسای ادارات و مدارس داده‌ایم که در آن، زمان هر فعالیت را در مدرسه، منطقه، استان و کشور تعریف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: مسابقات در مراحل مختلف از آبان ماه تا اسفند ماه است. مسابقات کشوری پیش اجلاسی‌ها در اسفند ماه برگزار خواهد شد، بقیه استان‌ها در این فاصله زمانی فعالیت‌های مدنظر پیش اجلاسی‌ها را انجام دهند تا خروجی را در اسفند ماه برگزار شود.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار