بارگاه‌های زرشک را به اقامتگاه بومگردی و گردشگری تبدیل کنیم

بیرجند(پانا)- استاندار خراسان‌جنوبی اعلام کرد باید بارگاه‌های زرشک را به اقامتگاه بومگردی و گردشگری تبدیل کرد و از این فرصت بهترین استفاده را برد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بارگاه‌های زرشک را به اقامتگاه بومگردی و گردشگری تبدیل کنیم

حمید ملانوری شمسی با بیان این مطلب در حسینیه محدوده چاه شماره ۳ دشت سربیشه و در دیداری مردمی، با اشاره به این که موضوع واگذاری زمین برای ایجاد بارگاه زرشک و احداث واحد اقامتی بر روی این بارگاه ها از مطالبات و درخواست های مردم است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که با تلفیق کشاورزی و گردشگری، بارگاه های زرشک را به محیطی برای جذب گردشگر تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت های کشاورزی و وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد، خراسان جنوبی می تواند از خاستگاه های گردشگری دنیا باشد.

استاندار با اشاره به فصل برداشت زرشک و چشم نوازی باغات در این بازه زمانی، تصریح کرد: این فصل برداشت زرشک، بهترین فرصت برای حضور گردشگرانی است که به دنبال چنین جذابیت هایی هستند.

ملانوری با تأکید بر اهداف و سیاست های ستاد توسعه خاوران، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در این ستاد دنبال می شود، این است که ظرفیت هایی مثل معادن، محصولات کشاورزی و ...به فرصتی برای گردشگری تبدیل شوند.

وی با تأکید بر این که محصول به این گرانبهایی را نباید ارزان بفروشیم، گفت: ما باید با برنامه ریزی درست و کار جمعی به این محصول بها بدهیم و آن را خوب بفروشیم.

استاندار با بیان این که کشاورزی ما باید مدیریت شود، اظهار کرد: این مهم با استفاده درست از گونه های مرغوب، کود و سم مناسب و ... محقق می شود که بخشی از این کار، وظیفه دولت و بخشی دیگر به عهده خود کشاورز است.

ملانوری با تأکید بر این که صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان به شدت مورد غفلت قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد واحدهای فرآوری بزرگی هستیم که بتوانیم محصولات کشاورزان را به موقع خریداری کرده و با تولید محصولات پایین دستی، ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گفته وی؛ این ارزش افزوده باید به جیب کشاورز برسد و کشاورز ما با کمترین هزینه، از حاصل دسترنج خود نتیجه مطلوبی کسب کند.

وی با بیان این که برای رسیدن به این هدف، تعاونی بزرگ تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان را پایه گذاری کرده ایم، تأکید کرد: همه تولید کنندگان زرشک، عناب و زعفران، سهامدار این تعاونی هستند.

استاندار ادامه داد: این تعاونی همه مراحل کاشت، داشت، برداشت و فرآوری را برای رسیدن به محصولی با کیفیت، متنوع و ارزش افزوده بالا و یافتن بازارهای فروش داخلی و بین المللی پایدار مدیریت می کند.

ملانوری با تأکید بر این که به این تعاونی باید اعتماد کرد، گفت: این تعاونی در آینده ای نزدیک، محصولات استان را به ارزش واقعی خود می رساند.

وی زرشک، عناب و زعفران را داروخانه هایی به تمام معنا خواند و متذکر شد: در دنیا محصولات تولیدی استان را بهتر از خود ما می شناسند.

استاندار در بخش ابتدایی صحبت هایش، سربیشه را شهرستانی خاص برشمرد و گفت: این منطقه به لحاظ ذخایر معدنی، ظرفیت های صنعتی و تولیدی، دشت حاصلخیز در حوزه کشاورزی، سفره های آب زیرزمینی غنی، مرز فعال و نیروی انسانی اندیشمند، منحصر به فرد است.

ملانوری افزود: ما باید از این ویژگی های منحصر به فرد به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهور و موضوع بازنگری سند توسعه نهبندان، عنوان کرد: در موضوع بازنگری سند توسعه نهبندان، شهرستان سربیشه هم لحاظ شده و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به طور ویژه این بحث را دنبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار