هفته با ثبات گیلان در رنگ‌بندی کرونایی

رشت (پانا)-بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که شامگاه جمعه اعلام شد شهرستان‌های آبی و زرد کرونایی استان گیلان نسبت به ارزیابی هفته گذشته این نرم‌افزار تغییر نکرده است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هفته با ثبات گیلان در رنگ‌بندی کرونایی

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک، همچنان ٢ شهرستان استان گیلان آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

بر این اساس شهرستان املش و رضوانشهر همانند هفته گذشته در وضعیت آبی کرونایی هستند و بقیه شهرستان ها شامل رودسر، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رودبار، تالش، آستارا، لنگرود، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل، شفت، ماسال، فومن، بندرانزلی در رنگ بندی زرد قرار دارند.

با خیز پنجم کرونا و افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان از اوایل تیرماه امسال پس از مدت کوتاهی تمام شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت، اما از اوایل شهریور ماه با کاهش بستری ها، شهرستان های قرمز از نقشه کرونایی خارج و به تدریج به رنگ نارنجی، زرد و آبی در آمد و اکنون ٢ هفته ای است که این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

در موج پنجم کرونا تعداد بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اما از اوایل شهریور ماه روند نزولی گرفت و بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون حدود ٣٧٠ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان هستند.

کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بر لزوم تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس در کنار واکسیناسیون تاکید می کنند.

اگر شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی، رعایت فاصله فیزیکی و اجتناب از مسافرت توسط مردم مراعات شود، نگرانی ها از بابت خیز ششم بیماری کووید ١٩ کمتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار