ائمه در هر شرایطی مردم و شیعیان را راهنمایی می‌کردند

کاشمر(پانا)- امام جمعه کاشمر در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در محل مسجد امام حسن عسکری (ع) گفت با وجود مشکلات و موانعی که حاکمان فاسد ایجاد می‌کردند، ائمه معصوم (علیها سلام) در هر شرایطی مردم و شیعیان را راهنمایی می‌کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ائمه در هر شرایطی مردم و شیعیان را راهنمایی می‌کردند

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر در جمع عزاداران امام حسن عسگری گفت: خداوند بنده های خودش را در شرایط مختلف امتحان می کند تا آنان در این شرایط آبدیده و ساخته شوند.

وی افزود: از آدم ابوالبشر تا ابراهیم خلیل الله و رسول کرم تا ائمه و اولیای الهی و سایرین همه در معرض آزمون الهی قرار داریم و هر کسی بسته به ایمان و توان خود سنجیده می شود.
امام جمعه کاشمر افزود: شرایط تبلیغ دین برای همه امامان یکسان نبوده و امام حسن عسکری اگر چه با شمشیر و جنگ رودرو به شهادت نرسیدند، اما همواره مورد آزار بوده و در زندان های حاکمان جور از هر ارتباطی محروم می شدند و مریدان و شاگردان با تقیه و بکار بردن شگردهای مختلف مسائل و سوالات مردم را از ایشان سوال و منتقل می کردند از جمله یکی از شاگردان که با روغن فروشی با حصرت رفت و آمد کرده و رابطی میان امام و مردم بود.
حجت الاسلام طاهری ارتباط کم و با واسطه با شیعیان را یکی از راهکارهای امام هادی (ع ) برای آماده سازی غیبت حصرت ولی عصر دانسته و گفت: امام حسن عسکری (ع) با وجود سن کم و زندانی بودن چندین جلد کتاب از جمله ۱۲۰ جلد تفسیر قرآن داشته اند که متاسفانه در زمان آتش زدن کتابخانه های شیعیان توسط معاندین از بین رفته اند.
امام جمعه کاشمر گفت: اگر چه در زمان های مختلف دشمنان می کوشند تا ارتباط شیعیان را با امامان قطع کنند اما شیعیان باید با هوشیاری توطئه ها را خنثی کرده و به هیچ عنوان بهترین راه و تنها راه رسیدن به کمال را از دست ندهند و در شرایط امروز با اطاعت و همراهی با مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام زمان در کشتی نجات اسلام بمانند.

خبرنگار: فرزاد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار