برگزاری رزمایش دانش‌آموزی درهفته پدافند غیرعامل

۱۳کارگروه پدافند غیرعامل،درخراسان جنوبی فعالیت دارند

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری رزمایش دانش‌آموزی در هفته پدافند غیرعامل در مدارس استان و در صورت حضوری شدن کلاس‌های درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری رزمایش دانش‌آموزی درهفته پدافند غیرعامل

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، صبح امروز در نشست کمیته پدافند غیرعامل این اداره کل اظهار کرد: کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان در قالب 13 کارگروه شهرستان ها و مناطق استان ، به ریاست مدیر کل و دبیری رئیس اداره حراست، فعالیت می کنند.

وی بر کار بسیجی در خصوص کلیه اقدامات موثر در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد و افزود: این کارگروه شامل بخش کارکنان، فیزیکی و فناوری اطلاعات با رویکرد محافظت از امنیت و جایگاه کارکنان، زیرساخت ها و سخت افزارها، شبکه ارتباطات، نرم افزارها و خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات شکل گرفته است.

رئیس کمیته امنیت و حراست پدافند غیرعامل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کارگروه های برنامه ریزی، بودجه و اعتبارات، آموزش ابتدایی و متوسطه، سواد آموزی و تربیت بدنی، سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر زیرمجموعه های کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان برشمرد و یادآور شد: فعالیت های کمیته پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت، نقش بسزایی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ از پدافند غیرعامل به عنوان اصلی برای همیشه یاد کرد که هیچ گاه متوقف نمی شود و ادامه داد: فرهنگ سازی و تولید اطمینان از مصونیت در برابر تهدیدات در ذهن معلمان و دانش آموزان، تبیین نقش کارکردها و دستاوردهای پدافند غیرعامل، فرهنگ سازی«مامی توانیم»، ارتقاء اعتماد به نفس دانش آموزان و ایجاد حس امنیت در آنها، تقویت قدرت پاسخگویی به تهدیدات و ارائه تصویر شکست ناپذیری و انگاره سازی از مقاومت،در باور دانش آموزان و معلمان، 7 هدف کلی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش هستند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی در تقویت برنامه های کمیته پدافند غیرعامل در راستای دستیابی به هدف والای ایران قدرتمند و پایدار تأکید کرد و گفت: در اجرای تمامی برنامه های کمیته پدافند غیرعامل باید صیانت از جسم و روان دانش آموزان در اولویت قرار گرفته و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و قواعد اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در دستور قرار گیرد.

وی، با تأکید بر ارتقاء امنیت زیر ساخت ها در دو حوزه نرم و سخت افزاری و تداوم کارکرد آن ها در شرایط سخت، حساس ،بحرانی و اضطرار، عنوان کرد: بدین منظور اجرای رزمایش سایبری در مدارس استان و در صورت حضوری شدن کلاس های درس در دستور کار این کمیته قرار گرفته و علاوه بر این اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار