دهان‌شویه‌ از کرونا پیشگیری می‌کند؟

تهران (پانا) - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، استفاده از دهانشویه می‌تواند شدت ابتلا به کرونا را کاهش دهد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دهان‌شویه‌ از کرونا پیشگیری می‌کند؟

به‌گزارش علاج نیوز، بر اساس تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته است، استفاده از دهانشویه‌ها ممکن است شما را از ابتلا به کرونا باز دارد. همچنانکه افرادی که از بهداشت ضعیف دهان رنج می‌برند، احتمال بالاتری دارد که به کرونای شدید مبتلا شوند.

بر اساس این پژوهش، استفاده از دهانشویه هر صبح می‌تواند شما را در برابر کرونا محافظت کند. پژوهشگران مصری دریافتند افرادی که از ضعف بهداشت دهان رنج می‌برند، در صورتی که به کرونا مبتلا شوند، احتمالا دارای علائم شدیدتری خواهند بود.

بهداشت دهان و ابتلا به کرونا

طبق اعلام دیلی میل، این پژوهش، جدیدترین مطالعه از سلسله پژوهش‌هایی است که بهداشت بد دهان را با خطر کرونا مرتبط می‌داند و از مردم می‌خواهد تا مراقبت بهتری از دندان‌های خود داشته باشند.

پژوهشگران در این مطالعه اعلام کردند دهان ممکن است به عنوان مخزنی برای ویروس عمل کرده و به بیماران مبتلا اجازه دهد تا «بار ویروسی» بالایی داشته باشند؛ ذراتی که در بدن گردش می‌کنند. به طور معمول، هرچه فرد بیشتر در بدن خود ویروس داشته باشد، احتمال بیماری شدید او بیشتر می‌شود.

این جدیدترین تحقیقی است که دهانشویه را به عنوان یک ابزار بالقوه برای از بین بردن کووید معرفی می‌کند و دهانشویه می‌تواند مانع ابتلا به کرونا شود.

به شکل معمول، کووید از طریق گلو یا بینی وارد شده، آنجا تکثیر می‌شود و راه خود را از طریق سیستم تنفسی به ریه‌ها می‌یابد. اما برخی کارشناسان حدس زده اند که ممکن است پس از آلوده شدن لثه‌ها، از طریق خون منتقل شود. کارشناسان دانشگاه قاهره این تئوری را بر روی گروهی از بیماران مبتلا به کرونایی که از بیماری قلبی نیز رنج می‌بردند، امتحان کردند.

این پزشکان همچنین بهداشت دهانی بیماران و نیز شدت عوارض بیماری را اندازه گیری کردند. نتایج نشان داد بیماران با بهداشت دهانی بهتر، علائم خفیف تری از کرونا را داشته و التهاب کمتری در بدن دارند. طبق این تحقیقات این افراد سریعتر از این بیماری بهبود یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار