کسب ۸۹ عنوان کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان خوزستانی

اهواز (پانا)-سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از کسب ۸۹ عنوان کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان خوزستانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب ۸۹ عنوان کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان خوزستانی

مسعود اکبری در آیین افتتاح چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا گفت: آموزش و پرورش وظیفه ای بسیار بزرگ و رسالت عظیمی را بر عهده دارد بعضی جاها وقتی انسان به فکر فرو می رود و این موارد را برسی می کند به عظمت این کار پی می برد این کار های که عزیزان دانش آموز ما امروز در این هنرستان ارائه دادند نشان دهنده این است که نقش یک معلم و مربی و یک انسانی که می تواند دیگران تربیت کند تا چه اندازه مهم و موثر است.

وی در ادامه گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت تربیتی برای دانش آموزان دیده شد. یکی تربیت علمی و فناورانه است و سایر تربیت ها تربیت های بسیار مهم و خوبی هستند مثل تربیت هنری،اخلاقی، اجتماعی و امثال اینها... بنابراین آموزش و پرورش رسالت دارد علاوه بر اینکه دانش آموزان را با علم آشنا می کند آنها را با انواع تربیت های ممکن و به فعلیت رساندن استعداد های نهفته آنها رهنمون سازد ، که کار کار سنگینی است و اینجاست که ارزش کار یک معلم ،مدیر شناخته می شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد:چهلمین دوره از چهلمین جشنواره است که از بعد از انقلاب برگزار شده است خیلی مهم است؛ ببینید آموزش و پرورش چقدر توانسته آدم های شایسته مثل این دختران خوب و پسران که در جشنواره رتبه آورده را تربیت کند.

وی افزود:ما در سال 98-99 ، در سال 98 رتبه کشوری در جشنواره داشتیم تا سال گذشته باتوجه به وجود کرونا و علیرغم اینکه رشته ها ی گروهی در مرحله کشوری برگزار نشدند سال 99 عنوان کشوری را در صدر استان کسب کردند.


اکبری یادآورشد: دانش آموزان عزیز استان 14 رتبه اول کشوری، 11رتبه دوم ، 13 رتبه سوم و 50 رتبه برگزیده کشوری را توانستند کسب کنند.و یکی از دانش آموزان دختر روشن دل ماتوانست عنوان پدیده را کسب کند در صورتی که تا الان تنها هفت استان نام پدیده به خود گرفته که یکی از این هفت استان ،استان خوزستان بوده و این دختر روشن دل، خانم تارا احمدی نبی از دبیرستان شاهد بهار اسلام از ناحیه دو می باشد.

اکبری در ادامه گفت: تمام زمینه ها علیرغم وجود شیوع کرونا و زیست بوم جدید که در آن قرار گرفتیم و متأسفانه محدودیت های زیادی برای ما ایجاد کرد ،آموزش و پرورش حتی در این زیست بوم جدید حاضر نشد دانش آموزان را رها کند ؛175هزار دانش آموز در استان در سال قبل در این جشنواره شرکت کردند این نشان می دهد که حتی کرونا هم مانع از خلاقیت های دانش آموزان و معلمین نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره حدودا در هفت الا هشت شاخه ، هفتاد رشته برگزار می شود.هردانش با توجه به توانایی و استعداد و علاقه ای که دارد در یک رشته یا چند رشته شرکت می کند بنابراین نباید این موقعیت را از دست بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار