معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

وراثت و محیط نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح چهلمین جشنواره فرهنگی، هنری فردا در شهرستان مرند ضمن اشاره به مهم بودن وراثت و محیط آموزشی در امر تعلیم و تربیت، بر اثرگذار بودن خانواده در این امر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وراثت و محیط نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد

طاهر علمی در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی، هنری « فردا» با بیان این که اساس و پایه شاد بودن دانش آموزان ریشه در خانواده دارد و کلید شاد بودن فرزند در راستای شاد بودن پدر و مادر است، گفت: روح و جسم دانش آموز به توجه فراوان و پرورش نیاز دارد و خانواده نباید به این مسایل بی توجه شود.

علمی افزود: از جمله کارهایی که در خانواده باید انجام شود توجه جدی به تحرک جسمی فرزندان است. چرا که عدم تحرک در خانه باعث تنبلی و بیماری های گوناگونی مانند بیماری دیابت می شود.

وی نقش وراثت و محیط را در یادگیری مهم دانست و گفت: کمبود تغذیه، کیفیت یادگیری و آموزش را در دانش آموزان کاهش داده و اگر تغذیه نامناسب باشد هوش ذهنی پایین می آید.

این مقام مسئول در تعلیم و تربیت افزود: عزم و اراده در دانش آموز سبب ایجاد خلاقیت و نوآوری و گرایش به کار و تلاش ویژه می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی خواستار برقراری ارتباط بین دانش آموز و معلم شده و گفت: معلم خلاق و نوآور می تواند آهنگ و فضای مدرسه را تغییر دهد.

علمی یکی از ماموریت های مهم آموزش و پرورش را فعالیتهای فرهنگی و هنری در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری دارای گستردگی و ویژگی هایی است که تنها شامل مدارس ابتدایی نیست بلکه تمام مقاطع تحصیلی را در بردارد و تشریح برنامه های فرهنگی و هنری در بین دانش آموزان تمام مقاطع دارای اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار