مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اجماع دستگاه‌های مسئول در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در جلسه کارگروه فوریت های روانی - اجتماعی گفت اجماع دستگاه‌های مسئول در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اجماع دستگاه‌های مسئول در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

جعفر پاشایی در جلسه کارگروه فوریت های روانی - اجتماعی (نماد) با تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از خدمات بی شائبه آنها در جلوگیری از وقوع جرم و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: در دنیا اصل ثابت در تعریف سرمایه انسانی است که 67 دردصد به خود اختصاص داده که انسان تربیت یافته می تواند ایجاد کند.

وی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در بحث فوریت های روانی اجتماعی کاری انجام دهد و برای هر مشکل سیستم خاصی تعریف شده و کار در این حوزه سخت و تخصصی است و نباید غیر کارشناسی اقدام و مشاوره ای صورت بگیرد.

به تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اجماع دستگاه های مسئول در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است.

پاشایی در ادامه گفت: از همه این موارد مهم تر آموزش است که باید به دانش آموز و خانواده های به تناسب مکان و زمان صورت گیرد و باید تاکید کرد که توانمندسازی نیروی انسانی مهم است و نسبت به زمان باید برنامه داشته باشیم.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه تصریح کرد: مراکز مشاوره باید زیاد شود و غنای فکری بالایی داشته باشند و هماهنگی و همکاری نیاز اصلی در این مراکز است.

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت با 850 هزار دانش آموز مستقیم با خانواده ها ارتباط دارد، گفت: یکدلی و یکرنگی موفقیت می آورد و پوشش آمار و ارقام مهم نبوده و باید مشکل اصلی حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: کاهش آسیب ها و حل مشکل مهم است و نباید به معضل اجتماعی تبدیل شود.

وی در پایان گفت: تقریبا نصف دانش آموزان استان در تبریز هستند و بیشترین آسیب را در شهر داریم و در این موقعیت حساس به علت تعطیلی مدارس بعد از بازگشایی با موجی از مشکلات روبه رو خواهیم بود و نیاز به آمادگی قبلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار