معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

نظارت بر روند خدمات آموزش و پرورش در مهد کودک‌ها و پیش دبستان‌ ها

تبریز(پانا)- جلسه کارگروه استانی طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان استان آذربایجان شرقی صبح امروز در دفتر معاونت آموزش ابتدایی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر روند خدمات آموزش و پرورش در مهد کودک‌ها و پیش دبستان‌ ها

کامیار قهرمانی فرد در این جلسه گفت: بنا به دستور العمل وزارت آموزش و پرورش ثبت نام نوآموزان 5 سال تمام در طرح آموزش مجازی و رایگان پیش دبستانی در کلیه مدارس ابتدائی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه بازه سنی صفر تا 3 سال تمام نیز در مهد کودک ها زیر نظر آموزش و پرورش بوده است، تاکید کرد: ساختار جدید به تمامی مهد کودک ها ابلاغ می شود و نظارت دقیق بر روند فعالیت ها انجام خواهد شد.

وی در تعریفی که از دوره پیش دبستانی بعنوان نردبان ترقی و پیشرفت تحصیلی دانش اموز مخصوصا در استان های دو زبانه داشت، ضمن تاکید بر جهانی بودن این یافته، افزود: در سال گذشته بعلت کرونا بازمانده از پیش دبستانی داشتیم و در صدد هستیم طبق طرح رایگان آمار ثبت نام را در دورهای مجازی بالا ببریم البته لازم به یادآوری است که سال گذشته در جذب پیش دبستانی رتبه اول را کسب کردیم.

قهرمانی فرد تصریح کرد: محتواهای مجاز آموزش و پرورش تحت عناوین مختلف برای دوره های پیش دبستانی تدوین و ابلاغ می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مربی ها در این دوره نیاز به بازآموزی دارند، به محتواهای تولید شده در صدا و سیما اشاره کرده و گفت: تا زمان تصمیم ستاد کرونا مبنی بر حضوری بودن دوره ها نوآموزان از طریق شبکه شاد کلاس بندی شده و از برنامه های شبکه آموزش نیز بهره مند می شوند.

از مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت بر ارزیابی اثربخشی و اجرای این موضوع تاکید داشته و ادامه داد: اطلاع رسانی صحیح و شفاف، شناسایی و ثبت نام در سامانه سیدا، جمع بندی اطلاعات مربیان و نظارت بر روند خدمات آموزش و پرورش در مهد کودک ها و پیش دبستانی را خاطرنشان شد.

وی هدف دوره ابتدایی را ارائه آموزش باکیفیت با استفاده از مربیان و محتواهای باکیفیت عنوان کرد و گفت: بحث هزینه ها در این دوره تعریف شده می باشد و بکارگیری هرگونه نیروی آزاد غیر از نیروهای شاغل پیمانی ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار