پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت هفته بهداشت روان

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت آغاز هفته بهداشت روان پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت هفته بهداشت روان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، متن پیام محمد رحمتی به شرح زیر است:

شیوع ویروس کرونا در یک سال و نیم گذشته توجهات ویژه ای را به سمت سلامت جسمانی جلب کرده و این موضوع از این رو که سلامت افراد با عدم رعایت آن به سرعت به خطر می افتد، حائز اهمیت است.

در اساسنامه سازمان جهانی بهداشت (WHO) سلامت نه تنها بیمار نبودن یا معلولیت، بلکه حالتی متعادل و بهینه از خوب بودن جسمی، روانی و اجتماعی تعریف شده است. سلامت روان امری مهم برای بهره وری افراد در امور و مشاغل مختلف محسوب می شود. در سال های گذشته شاهد افزایش بیماری هایی همچون افسردگی در بسیاری از کشورها بوده ایم که این خود زنگ خطر بزرگی برای نشاط و تحرک جامعه می تواند باشد. با شیوع همه گیری ویروس منحوس کرونا در کنار خطرات جسمانی که شاهد آن بوده ایم، سلامت روان افراد هم در خطر قرار گرفته است. هفته بهداشت روان فرصتی بسیار مناسب برای دانش آموزان و کادر آموزشی و پرورشی مدارس است که ضمن توجه به عوامل خطر آفرین جسمانی این همه گیری به جوانب خطرات روانی آن توجه ویژه داشته باشند. این هفته که با شعار «سلامت روان و فرصت برابر و عادلانه برای دریافت خدمات ارتقایی، پیشگیرانه و مشاوره ای» مزین شده است، به ما یادآور می شود در حوزه بهداشت روانی به مانند بهداشت جسمی، ضروری است برنامه ریزی های مناسبی صورت پذیرد و افراد از خطرات احتمالی مصون بمانند.

این جانب با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بهداشت روان از اهتمام مستمر تمامی همکاران فرهنگی به ویژه مشاوران و مربیان به عنوان متولیان سلامت روان دانش آموزان در راستای ارتقا و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش دانش آموزان نسبت به مسائل بهداشت روان صمیمانه قدردانی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار