علت بروز مشکل در پذیرش مسافر فرودگاه امام چه بود؟
تهران (پانا) - ایجاد مشکل در فرآیند پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) که بامداد یکشنبه ۱۸ مهر رخ داد، به علت اختلال در یکی از سوییچهای شرکت مخابرات بوده است.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی ، دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و اموربین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اطلاعیهای اعلام کرد: در پی بروز اختلال در ارتباط بینالمللی یکی از سوییچهای شرکت مخابرات، ارتباط شبکه SITA دچار اختلال شد که این رویداد منجر به بروز مشکل در فرآیند پذیرش مسافر توسط شرکتهای هواپیمایی کاربر این شبکه شد.
همزمان با آغاز بررسی و رفع ایراد این ارتباط، فرآیند پذیرش مسافر توسط شرکتهای هواپیما از طریق راه ثانویه فعال شد. شرکتهای هواپیمایی امارات و قطر باتوجه به دستورالعملهای داخلی خود از شبکه اینترنت بینالملل استفاده کرده و اقدام به پذیرش مسافر کردند؛ اما برطبق دستورالعمل شرکت هواپیمایی ترکیش، مسافرین این شرکت بصورت دستی پذیرش شده که این نوع پذیرش باتوجه به محدودیتهای موجود برای مسافرین ترانزیتی موجب از دست دادن پرواز های دوم شد.
همچنین باتوجه به اختلالات رخ داده،خدمه پرواز هواپیمایی ترکیش دچار محدودیت پروازی شده و با هماهنگیهای صورت پذیرفته تا زمان ورود خدمه پروازی جایگزین مسافرین به هتل فرودگاهی انتقال پیدا کردند.
لازم به ذکر است همزمان با آغاز پذیرش مسافر از طریق راه ثانویه، فرآیند رفع ایراد ارتباطی شبکه سیتا توسط شرکت مخابرات و همچنین شرکت سیتا در دست اقدام قرار گرفت تا هرچه سریعتر اتصال به شبکه سیتا بطور کامل محقق شود.
ارسال دیدگاه