رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی:

میزان حضور دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد، مستندی بر مرجعیت این پلتفرم است

تهران (پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش گفت میزان حضور دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد، مستندی بر مرجعیت این پلتفرم است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
میزان حضور دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد، مستندی بر مرجعیت این پلتفرم است

علی باقرزاده طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و اظهار کرد: باید مدیران مدارس دولتی و غیردولتی اطلاعات معلمان و دانش آموزان را بر روی «سامانه سیدا» ثبت کنند تا این افراد بتوانند با انتقال اطلاعات به شبکه شاد، در پلتفرم شاد، احراز هویت شوند.

وی افزود: مدلی که امسال در ساماندهی کلاس های درس پیگیری و اجرا می کنیم با سنوات گذشته بسیار متفاوت است و از طریق سامانه یکپارچه دانش آموزی دنبال می شود، بطوری که امکان ایجاد کلاس، برای دانش آموزان و حتی معلمانی که نام آن ها در سامانه یکپارچه ثبت نشده اند، وجود ندارد. لذا از مدیران تقاضا می شود برای استفاده از شاد، این فرایند را طی کنند تا احراز هویت معلم و دانش آموز به درستی انجام شود.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۳ میلیون و ۴۱۶ هزار دانش آموز در فرآیند کلاس بندی شبکه شاد قرار گرفته اند که انتظار داریم مدیران مدارس، هر چه سریع تر دانش آموزان ثبت نام شده را در کلاس ها توزیع کنند و از مدیران مناطق و کارشناسان تقاضا داریم که با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند. چنانچه مدارس بسیاری را داریم که ۱۰۰ درصد جامعه دانش آموزی آن مدرسه، در شاد فعالیت می کنند.

باقرزاده با اشاره به این که طبق رصد «سامانه صدور گزارش های مدیریتی»، هنوز اطلاعات برخی از مدارس در شبکه شاد وارد نشده، افزود: طبق فرمایش رئیس جمهور «شبکه شاد به عنوان بخشی از آموزش و مرجع اصلی آموزش مجازی در کشور است»، بنابراین لازم است اطلاعات تمام همکاران و دانش آموزان بر روی آن ثبت شود.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش ادامه داد: میزان حضور دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، می تواند مستندی بر مرجعیت این پلتفرم است.

وی با اشاره به این که سامانه مورد استفاده در مدارس باید در درجه اول نظارت پذیر باشد، گفت: مدیران مدارس مناطق و استان ها توجه داشته باشند که استفاده از پیام رسان های غیربومی، تخلف و غیرقانونی است و اغلب اتفاقاتی که در بستر مجازی گزارش می شود، مربوط به کارگروه هایی است که بر روی شبکه های پیام رسان خارجی کار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار