در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

یاریگران زندگی؛ طرحی جهادی در آموزش و پرورش

تبریز(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تلاش های شبانه روزی معلمین در طرح یاریگران زندگی، این طرح را یک طرح جهادی دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
یاریگران زندگی؛ طرحی جهادی در آموزش و پرورش

کامیار قهرمانی فرد در گفت و گو با پانا اظهار داشت: تمامی سازمان ها در شرایط وقوع بحران ها مخصوصاً بحران شیوع کرونا، ناچار ماندند و لذا از اوایل شیوع کرونا دستگاه تعلیم و تربیت نیز در معرض خطر شیوع کرونا قرار گرفت و در ابتدا باعث تعطیلی مدارس استان شد که استان آذربایجان شرقی هم در مورد همین موضوع با هم‌فکری مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت سعی کرد که استمرار آموزش و پرورش در مدارس را حفظ کرده و به خاطر همین آموزش و پرورش استان در سطح کشوری برای افتتاح یک طرح خوب و کارآمد شروع به کار کرد.

وی افزود: در این شرایط مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان با همفکری مسئولان این دستگاه برای حفظ استمرار آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق دوردست، طرحی را با عنوان یاریگران آموزش شروع کرد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۳۹۸_ ۱۳۹۹ با حضور بیش از ۱۸۰۰ نفر همکار و کادر آموزش و نیز کادر ستادی، این طرح شروع شده و در واقع این حرکت، حرکت جهادی دستگاه تعلیم و تربیت بود و خوشحالیم که تا امروز توانستیم این حرکت جهادی را ادامه دهیم. همکاران بدون هیچ چشم داشت مالی در این طرح شرکت کردند.

قهرمانی فرد ضمن اشاره به تلاش های رسانه ها در رابطه با این موضوع گفت: من در ارتباط با این موضوع از اصحاب رسانه، می خواهم که در این اظهار نظرها و پرداخت ها کاری کنند که کسانی که در این حرکت جهادی ورود کرده‌اند و تلاش هایی که برای کاهش افت تحصیلی دانش آموزان انجام داده‌اند، از کاری که کرده اند راضی باشند و دوباره به ادامه این راه جهادی و خداپسندانه بپردازند.

وی با بیان این که کار ما فنی و تخصصی است، اظهار داشت: اکنون جامعه آماری جمعیت دانش آموزان ابتدایی استان حدود ۴۰ هزار و ۲۴۹ نفر است که در سامانه سیدا ثبت نام شده اند و لذا نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی در سال تحصیلی ۱۳۹۹_ ۱۴۰۰ حدود ۹۸.۹ درصد بود که اگر شما بگویید این آمار و ارقام را حتی یک عدد بالا و پایین کنید در جواب باید بگویم که نمی‌شود چرا که این اعداد یک اعداد فنی و تخصصی هستند و امکان تغییر وجود ندارد.

وی ادامه داد: یا این طرح در سال تحصیلی ۱۳۹۸_۱۳۹۹، ۱۸۲۰ نفر ، حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز روستایی را تحت پوشش خود قرار دادند

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی افزود: در سال تحصیلی ۱۳۹۹ _۱۴۰۰ طرح یاریگران آموزش را دوباره اجرایی کردیم اما دامنه پوشش اندکی کم شد چرا که سطح خدمات گسترش یافته بود و راهکارهای جایگزین، وارد عرصه تعلیم و تربیت شده بودند و با حضوری شدن مدارس واقعاً ما اثر مثبت اجرایی کردن این طرح را دیدیم. در زمان اجرایی کردن همین طرح یاریگران وسایل لوازم و تحریر و تبلت و... توسط همکاران به دانش آموزانی که نیاز داشتند، تهیه و تحویل داده شد و در پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرده و گفت: امیدواریم که با اجرایی کردن این طرح، شفاف‌سازی لازم هم ایجاد شود تا در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات بیشتری و مفیدی در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار