حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا:

امارات حریف سرسختی بود اما زورش به ایران نرسید

با پیروزی مقابل کره جنوبی ۶۰ درصد راه صعود را می‌رویم/ VIR عادلانه‌ترین قضاوت را انجام داد

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است تیم ملی فوتبال ایران با کسب سه امتیاز در بازی هفته آینده مقابل کره جنوبی بخش بزرگی از راه صعود به جام جهانی را رفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
امارات حریف سرسختی بود اما زورش به ایران نرسید

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، درباره پیروزی ایران مقابل امارات در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: «من قبل از این بازی چندین بار در صحبت‌هایم تاکید کردم هیچ حریفی در انتخابی جام جهانی آسان نیست. همه با تجربه و تدارک دیده هستند که تا این مرحله جلو آمدند بنابراین بازی با امارات همانطور که دیدیم راحت نبود؛ این تیم حریف دست و پا بسته‌ای نبود و همچون بازی‌های قبل حریف مقابل خود را اذیت کرد. در این بازی هم اماراتی‌ها در حفظ و گردش توپ بهتر از ما عمل کردند اما زورشان نمی‌رسید که خط جلو را تغذیه کنند.»

وی ادامه داد: «یکی از تفاوت‌های اصلی ایران و امارات در این بازی، وجود بازیکنان خلاق و مبتکر ایران بود که با یک همکاری بسیار خوب طارمی و سردار موفق به گل شدند. ما حتی می‌توانستیم به گل دوم هم برسیم اما متاسفانه پنالتی سردار گل نشد و این فرصت خوب از دست رفت.»

درخشان در ادامه صحبت‌هایش به نقاط ضعف تیم ملی اشاره کرد و گفت: «در نیمه اول تیم ایران خوب نبود. در واقع تیم حریف بازی کنترلی در دستور کار خود قرار داده بود و قصدش این بود که از این طریق به تیم ایران ضربه بزند. در نیمه دوم هم همین کار را در پیش گرفته بود؛ اما با یک تعویض هوشمندانه شرایط تغییر کرد. اماراتی‌ها بازی را از یک سوم دفاعی شروع کردند و از عقب بازی می‌کردند اما بازیکنان به حریف اجازه ندادند و در نهایت به یک گل رسیدند.»

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین در مورد کمک VIR به تیم ایران گفت: «سیستم VIR عادلانه‌ترین قضاوت است و دیدیم که در این بازی چقدر به تیم ایران کمک کرد. این سیستم به پیشرفت فوتبال کمک به‌سزایی می‌کرد. اگر ویدیو چک انجام نمی‌شد شجاع خلیل‌زاده از این بازی اخراج می‌شد و تیم مجبور بود ۱۰ نفره بازی کند؛ از آن طرف اسکوچیچ مجبور به یک تعویض می‌شد و برنامه‌های تیم ملی کاملا تغییر می‌کرد اما این سیستم همه چیز را تغییر داد و کاملا به سود ما شد.»

درخشان در مورد بازی ایران مقابل کره و حضور تماشاگران در این دیدار اظهار کرد: «قطعا پس از مدت‌ها دوری، حضور تماشاگران در استادیوم آزادی، آن هم در یک بازی ملی را باید به فال نیک بگیریم. حضور تماشاگران از نظر روحی و روانی به تیم ملی کمک بسیار زیادی می‌کند. بازی با کره حساسیت بالایی دارد و ما نباید از این تیم غافل شویم. کره تیمی است که پا به پای ایران بازی می‌کند و با توجه به قدمتی که در جام جهانی حضور داشته، از تجربه بالایی هم برخوردار است. بازی تیم کره به مراتب بهتر از غرب آسیاست این تیم بسیار قابل احترام است و نباید آن را دست کم گرفت. اگر تیم ایران بتواند کره را شکست دهد تقریبا ۶۰ درصد راه صعود را طی کرده است و می‌تواند راحت‌تر در این مسیر مقابل حریفان به میدان برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار