حمید درخشان در گفتگو با پانا

فوتبال ایران بچه سرراهی شده که برایش صدقه جمع می‌کنند

وضع تراکتور دیر یا زود برای بسیاری تیم‌ها پیش می‌آید/ امیدی به آینده فوتبال ایران نیست

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است بحرانی که تراکتور تبریز وارد آن شده برای سایر تیم‌ها هم پیش خواهد آمد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال ایران بچه سرراهی شده که برایش صدقه جمع می‌کنند

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «به نظرم پرسپولیس شرایط خوبی دارد و همه برنامه‌هایش روتین پیش رفته و بازیکنان قابل قبولی را هم جذب کرده و مابقی بازیکنان هم حفظ کرده است‌. بنابراین شرایط خوبی دارد. البته در بخش مدیریت تغییراتی به وجود آمده که به کار کادرفنی و بازیکنان لطمه وارد نمی‌کند و آنها فعالیت خودشان را ادامه می‌دهند. »

وی افزود: «خوشبختانه صدری هم که هم‌اکنون سرپرستی باشگاه را برعهده گرفته از بدنه باشگاه است و جز هیات‌مدیرهبوده است و کاملا به زیر و بم پرسپولیس آگاه است و تنها به دنبال تزریق منابع مالی به باشگاه است. اما تیم استقلال شرایط بسیار متفاوتی دارد. با توجه به تغییرات صورت گرفته این تیم بازیکنان زیادی را از دست داد و مشکلات و چالش‌های زیادی برای تیم به وجود آمد بنابراین من فکر می‌کنم استقلال شرایط سختی در لیگ قهرمانان آسیا دارد. »

سرمربی اسبق پرسپولیس تاکید کرد: « البته تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هستند به هیچ عنوان حریف‌های ساده محسوب نمی‌شوند. در همین مسابقات لیگ خودمان پیروزی برابر تیم‌های قعرنشین خیلی راحت و بی‌دردسر نیست؛ به هر حال همه تیم‌ها تلاش می‌کنند. در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط همین است و تیم‌ها تلاش بسیار زیادی می‌کنند. بنابراین نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. قطعا قرار گرفتن در برابر تیمی که تدارکات دیده و بازیکنان خوبی جذب کرده است سخت خواهد بود. همه تیم‌ها هم به دنبال ارتقای جایگاه خود هستند و می‌خواهند در لسگ قهرمانان آسیا به این مهم برسند. »

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد شرایط تراکتور عنوان کرد: « واقعا باید تاسف خورد به حال فوتبالی که به این روز افتاده و مسئولان تیم یک بار می‌گویند شرایط حضور دارند و یک بار می‌گویند ندارند. یا برخی می‌گویند به تیم کمک می‌کنند که به این مسابقات بروند؛ مگر فوتبال بچه سرراهی است که افراد برای آن صدقه جمع می‌کنند؟! متاسفانه وقتی زیرساخت‌های فوتبال حرفه‌ای و درست نباشد نه تنها تیمی مثل تراکتور بلکه همه تیم‌ها دیر یا زود چنین شرایطی زا تجربه می‌کنند. »

وی تاکید کرد: « نمایندگان ایران ۱۹ دوره است که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند، در این مورد چه چیزی عاید آنها می‌شد!؟ به غیر از اینکه بدهی روی بدهی می‌آمد، بدون اینکه خروجی برای فوتبال ما داشته باشد؟! متاسفاته شعار حرف اول را در فوتبال ایران می‌زند در صورتی که ما ابتدا باید زیرساخت‌ها را درست کنیم. اما مسئولان فوتبال تنها به دنبال جایگاه کاذب هستند و در نهایت عوام فریبی هم می‌کنند. »

درخشان عنوان کرد: « شرایط فوتبال ما طوری شده که فقط دور خودمان چرخ می‌زنیم. یک مربی در طول یک فصل چهار بار تیم عوض می‌کند.برخی از مدیران هم تنها اسمشان مدیر است. متاسفانه در فوتبال ما افرادی روی کار آمدند که تنها ادعای فوتبال دارند و در واقع زیر صفر هستند. با این شرایط ما رو به جلو نخواهیم رفت و امیدی به آینده فوتبال ندارم. »

وی در مورد تغییر در راس کادر فنی تیم تراکتور اظهار کرد: « مگر امثال افرادی مثل فیروز کریمی می‌توانند معجزه کنند؟! یک مربی برای نتیجه‌گیری نیاز به ابزار و بازیکن دارد. همانطور که گفتم در فوتبال ما شرایطی به وجود آمده که فقط شعار دادن حرف اول را می‌زند. واسطه‌ها فوتبال را از بین برده‌اند. رقم قراردادها افزایش پیدا کرده و کیفیت به شدت کاهش پیدا کرده است. در رده‌های پایه زیرساخت‌های خوبی نیست و مربیان کار می‌کنند اما سردرگم هستند و همه این‌ها به خاطر عدم حضور یک زیرساخت حرفه‌ای فوتبال است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار