رخشانی‌مهر خبر داد

میانگین تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی به 19.5 درصد کاهش پیدا کرده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور خبر داد دغدغه ما امروز مدارس سنگی است؛ حدود 4 هزار مدرسه سنگی با جمعیت دانش‌آموزی زیر 15 نفر داریم که عمدتا در مناطق عشایری هستند، باید بتوانیم این مدارس را حتی با کانکس جمع آوری کنیم.

کد مطلب: ۱۲۲۰۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
میانگین تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی به 19.5 درصد کاهش پیدا کرده است

مهراله رخشانی مهر در نخستین همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه ساز خارج از کشور ضمن تشکر از حمایت‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد خیرین مدرسه ساز در 4 سال اخیر ارائه و اظهار کرد: در سال‌های 96 تا 99 روند مشارکت خیرین مدرسه ساز تصاعدی و به بیش از 3 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی افزود: موضوع حفظ وضعیت موجود و جذب کمک‌های سالیانه در طرح آجر به آجر در راستای ساخت مجتمع‌های بزرگ مورد توجه است که مشارکت عموم دانش‌آموزان و عموم مردم را در این طرح دنبال کردیم. در این طرح بیش از یک میلیون نفر در سال گذشته مشارکت کردند و امسال نیز پویشی با کمک جامعه خیرین مدرسه ساز با عنوان «پویش نقاشی به رنگ مدرسه» را راه اندازی کرده ایم. تاکنون 35 هزار نفر دانش‌آموز نقاشی‌های خود را در راستای توسعه فرهنگ مدرسه سازی ارسال کرده اند.

معاون وزیر ادامه داد: در مدارس نیازمند تخریب و بازسازی میانگین تعداد مدارس کاهش پیدا کرده و به 19.2 درصد رسیده است و از این عدد 6.5 درصد مربوط به مدارس تخریبی است.

رخشانی مهر بیان کرد: دغدغه ما امروز مدارس سنگی است حدود 4 هزار مدرسه سنگی با جمعیت دانش‌آموزی زیر 15 نفر داریم که عمدتا در مناطق عشایری هستند. باید بتوانیم این مدارس را حتی با کانکس جمع آوری کنیم.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به تصاویری از مدارس کانکسی عنوان کرد: خیرین مدرسه ساز می‌توانند برای جمع آوری مدارس کپری و کانکسی به ما کمک کنند چراکه دولت و خیرین مدرسه ساز در تامین اعتبار برای تامین مدارس کوچک مشکلی ندارند.

گفتنی است در این همایش از تعدادی از نمایندگان خیرین مدرسه ساز خارج از کشور تقدیر و تجلیل و از سردیس 3 خیر مدرسه ساز (جواد موفقیان، کریم مردانی آذر و حسنعلی علیپور) رونمایی شد.

همچنین در این همایش بین سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز تفاهم نامه «مدرسه یاری» به امضا رسید.

مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش با اشاره به این تفاهم نامه بیان کرد: جامعه خیرین مدرسه به عنوان نهاد فرهنگی خدمات فراوانی را ارائه کرده است و تاکنون بیش از 135 هزار کلاس درس از سوی خیرین تجهیز شده است.

وی اظهار کرد: در موضوع مدرسه یاری خیرین می‌توانند در اداره مدرسه نیز کمک کنند و مشارکت داشته باشند. در این راستا مصوبه ای تصویب شده است تا کمیسیون جامعه خیرین مدرسه یار تشکیل شود این تفاهم نامه نیز بستر این کار را فراهم خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار