واکسینه‌شدن 51 درصد دانش‌آموزان گیلانی در گروه سنی 12 تا 18 سال

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت 89 هزار و 875 دانش‌آموز بالای 12 سال استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۰۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
واکسینه‌شدن 51 درصد دانش‌آموزان گیلانی در گروه سنی 12 تا 18 سال

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در نشست هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مواهب و غیرقابل جایگزین بودن آموزش حضوری دانش آموزان اظهار کرد: برای نیل به این هدف واکسیناسیون معلمان، دانش آموزان و دیگر افراد مرتبط در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از 26 شهریور افزود: تاکنون 51 درصد دانش آموز بالای 12 سال استان ( 89 هزار و 875 نفر) دُز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند.

وی با بیان این که 924 دانش آموز این گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده اند، اظهار کرد: برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و اولیای دانش آموزان ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون برخی شهرها مانند: آستارا، رودبار و رشت خاطرنشان کرد: اختصاص سالن های بیشتر برای دانش آموزان و والدین آنها و همچنین بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها به ویژه صدا و سیما در تشویق خانواده ها و تسریع واکسیناسیون موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی این دانشگاه در تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان اظهار کرد: خوشبختانه واکسن های دانش آموزان تأمین شده و برای تسریع در واکسیناسیون نیازمند جذب نیروی انسانی و اختصاص پایگاه های مورد نیاز هستیم.

آبتین حیدرزاده با تأکید بر عدم ضرورت ثبت نام دانش آموزان در سایت واکسیناسیون اظهار کرد: دانش آموزان با والدین خود می توانند به مراکز تعیین شده مراجعه و واکسن دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار