آخرین گزارش از وضعیت واکسیناسیون دانشجویان

تهران (پانا) - علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه 3میلیون و 800 هزار نفر دانشجو وجود دارد اعلام کرد که باید همه این دانشجویان در سامانه مربوطه ثبت نام کنند تا به تدریج بتوان واکسن مورد نیاز دانشجویان را تزریق کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین گزارش از وضعیت واکسیناسیون دانشجویان

به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت جمعه ۱۹ شهریور ماه از آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور خبر داد، بر اساس این اطلاعیه دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه، ثبت نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

در حال حاضر دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، علوم پزشکی، دانشگاه تهران، خوارزمی، امیرکبیر، صنعتی شریف ، دانشگاه آزاد مراحل پایانی تزریق واکسن کرونا را می‌گذرانند اما به دلیل اینکه کرونا همچنان باقی است این ترم هم اغلب دانشگاه‌های کشور به صورت ترکیبی مجازی و حضوری است.

واکسینه شدن همه دانشجویان حداکثر تا آذر ماه
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این باره گفت: واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام رسیده است، به همین منظور برگزاری حضوری کلاس‌ها به واکسیناسیون تمام دانشجویان که حداکثر تا آذرماه به پایان می‌رسد، بستگی دارد البته هنوز زمان اتمام واکسیناسیون همه دانشجویان مشخص نیست اما طبق اعلام وزارت بهداشت تا آبان و حداکثر آذرماه امسال همه دانشجویان واکسینه می شوند.
وی اظهار داشت: اگر ورود واکسن به کشور با همین سرعت ادامه داشته باشد و پیک دیگری نیز ایجاد نشود، برنامه واکسیناسیون دانشجویان تا حداکثر آذرماه امسال انجام خواهد شد.

۱۸ هزار نفر در دانشگاه تهران واکسینه شدند
دکتر مسعود شفیعی‌نیا رییس مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت دز اول واکسن کرونا هفتم مهرماه است اما تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در دانشگاه تهران واکسینه شدند. براساس این آمار، در حال حاضر تعداد ۹۳۰ نفر عضو هیات علمی، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان، یک‌ هزار و ۷۰۰ نفر خانواده کارکنان و ۱۳ هزار و ۱۷۰ دانشجو از دانشگاه تهران واکسینه شده‌اند.
وی اظهار داشت: دانشجویان مقطع دکتری که ثبت‌نام کرده بودند واکسینه شدند و هم‌اکنون واکسیناسیون دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد در حال انجام است. در خصوص دانشجویان دوره کارشناسی نیز سایت از تاریخ ۲۹ شهریورماه جهت ثبت‌نام در دسترس آنان قرار گرفته است که می‌توانند برای ثبت‌نام و دریافت نوبت اقدام کنند.
شفیعی‌نیا ادامه داد: اما هنوز اسامی دانشجویان جدیدالورود را دریافت نکرده‌ایم که پس از مشخص شدن و اعلامی اسامی، اقدام‌های لازم برای واکسینه شدن آنان به عمل‌خواهد آمد.

واکسینه شدن ۲۷۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد
همایون رستگارزاده معاون توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به آغاز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه از ۲۰ شهریورماه، تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار دانشجوی غیرپزشکی و نزدیک‌ به ۲۰ هزار دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واکسینه شده اند.
وی اظهار داشت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به طور منسجم از عید غدیر خم با اعلام آغاز واکسیناسیون دانشگاهیان کشور از طرف وزارت بهداشت، وارد این فرایند شدند و با حدود ۱۰۰ مرکز و بیش از ۶۱۰ کانتر تزریق واکسن، کار را به صورت سازماندهی شده شروع کردند. تاکنون در این مراکز واکسن‌های برکت، سینوفارم و آسترازنکا تزریق شده است.
معاون توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در یک بازه زمانی ۸۰ روزه در مجموع ۲۵۰ هزار ساعت واکسیناسیون توسط واکسیناتورها انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی در فرایند واکسیناسیون حضور داشتند.
وی تصریح کرد: در مجموع در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار کارمند، عضو هیات علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز اختصاصی وهمچنین حسب اولویتهای اعلام شده از طرف وزارت بهداشت، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای خانواده کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز واکسینه شدند.
رستگارزاده به آمادگی مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی برای واکسینه کردن گروه‌های جدید از جمله دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: اگر دانشجویان تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، هرچه سریع‌تر مراجعه کنند و منتظر نوع خاصی از واکسن نباشند. به گفته متخصصان امر پیش بینی می‌شود که سویه جدیدی از ویروس و موج دیگری از بیماری در راه است.

تزریق واکسن برای ۱۰ هزار دانشجوی گروه علوم پزشکی
علیرضا خوشدل رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران گفت: ۱۰ هزار دانشجوی گروه علوم پزشکی آزاد تهران واکسینه شده‌اند، دُز اول واکسیناسیون این تعداد از دانشجویان تزریق شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دُز دوم در حال تزریق به این دانشجویان بوده و به زودی به اتمام می‌رسد.البته در خصوص تامین واکسیناسیون دانشجویان گروه داروسازی مشکل داشتیم که خوشبختانه دُز اول تامین شد.
خوشدل ادامه داد: واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به اتمام رسیده است، گفت: واکسیناسیون سایر دانشجویان از چهارشنبه هفته گذشته در مراکز مختلف دانشگاه آزاد و پایگاه‌های وزارت بهداشت آغاز شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران تصریح کرد: در واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران، ۱۸ مرکز واکسیناسیون که ۱۰۰ کانتر واکسیناسیون دارد، در نظر گرفته شده و دانشجویان می‌توانند مراجعه کنند. پیش بینی ما این است که تا ۲۵ روز آینده دز اول همه دانشجویان علوم پزشکی تهران را تمام کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با بیان این مطلب که ترم تحصیلی پیش رو تلفیقی (مجازی و حضوری) است، گفت: منتظر هستیم تزریق دُز دوم بیش از ۷۰ درصد دانشجویان تکمیل شود تا پس از آن احتمالاً از نیمه‌های آبان‌ماه کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی را حضوری برگزار کنیم.

واکسیناسیون دانشجویان شریف
عمادالدین فاطمی زاده معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز بیستم شهریور آغاز شد.اطلاع رسانی برای ثبت‌نام از طریق تمام مجاری اطلاع رسانی دانشگاه و همچنین ایمیل دانشجویی انجام گرفته است.

وی افزود: تزریق واکسن برای دانشجویان ساکن استان تهران و البرز شروع و اسامی دیگر دانشجویان در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت شده است. با توجه به مخاطرات سفر، دانشجویان ساکن دیگر شهرها می‌توانند پس از ثبت‌نام نسبت به انجام واکسیناسیون در شهر محل سکونت خود اقدام کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه شریف افزود: واکسیناسیون طی ۶ روز، به ترتیب ۳ روز ابتدایی هفته دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و ۳ روز پایانی دانشجویان مقطع کارشناسی انجام خواهد گرفت.

دانشجویان خوارزمی و واکسن
عصمت آموزگار مدیر درمانگاه دانشگاه خوارزمی از دانشجویان این دانشگاه خواست برای انجام روند واکسیناسیون کرونا حتما به سامانه وزارت بهداشت مراجعه و ثبت‌نام کنند.
وی تصریح کرد: طبق اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان فعال است و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت‌نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) اعلام کرد: فرایند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه نیز از ۲۰ شهریور آغاز شده و برنامه‌ریزی به شکلی است که تا پایان هفته آخر شهریور تمام دانشجویان دانشگاه امیرکبیر واکسینه ‌شوند. با توجه به اضافه شدن فهرست دانشجویان این دانشگاه به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان غیربومی با رزرو نوبت در شهر خود و دانشجویان بومی نیز از طریق سامانه salamat.gov.ir می توانند نسبت به دریافت نوبت واکسیناسیون در مراکز بهداشتی منتخب شهر تهران اقدام کنند.
دانشگاه امیرکبیر در ۲ هفته آتی برنامه واکسیناسیون خود را برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان جامانده ادامه خواهد داد، براین اساس، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و خوابگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز می‌توانند روزانه نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و دانشجویان کارشناسی غیرساکن در فاز هفتم خوابگاه (وضعیت آموزشی فعال) به ترتیب اعلام شده ورودی ۹۵ و به قبل روز شنبه، ورودی ۹۶ روز یکشنبه، ورودی ۹۷ روز دوشنبه، ورودی ۹۸ روز سه‌شنبه و ورودی ۹۹ روز چهارشنبه واکسینه شوند و دانشجویان خارج از این ‌ترتیب در اولویت نوبت نخواهند بود

واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی شریف
مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای از آغاز عملیات واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف از روز شنبه ۲۰ شهریور ماه خبر داد. این دانشگاه در سامانه "شاخص"، دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف می‌توانند از روز ۲۰ شهریورماه طبق زمان‌بندی اعلام شده، برای دریافت دز اول واکسن (سینوفارم) اقدام کنند.


حدود ۱۲ هزار دانشجو به عنوان مجاهدین واکسیناسیون
معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، تاکنون ۱۱ هزار و ۸۷۳ دانشجو به پویش «مجاهدین واکسیناسیون» پیوستند. دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی و همتایاران سلامت با این پویش همراهی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار