مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

با همدلی و مشارکت، می‌توان در بازگشایی حضوری مدارس موفق بود

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در اولین جلسه شورای انجمن این منطقه تاکید کرد،ض موفقیت در بازگشایی مدارس به شکل حضوری تنها با همدلی و مشارکت امکان‌پذیر است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
با همدلی و مشارکت، می‌توان در بازگشایی حضوری مدارس موفق بود

در این جلسه مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سخنانی ضمن اشاره به زحمات همکاران در طول سال تحصیلی برای آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: شاید اگر مسئله کرونا نبود، سالیان سال این فناوری برای آموزش و پرورش رخ نمی‌داد و امروزه متولیان امر آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که اگر شرایط برای حضوری شدن مدارس هم مهیا شد، از تکنولوژی، دستاوردهای کسب شده و تولید محتواهای آموزشی که همکاران در طول سال تحصیلی انجام دادند، غافل نشویم و پس از بازگشایی مدارس به صورت حضوری، از اپلیکیشن شاد و دستاوردهایی که با تلاش آموزش و پرورش به دست آمده، کاملاً جدا نشویم، به سبک قدیم بازنگردیم و کنار نگذاریم.

او با اشاره به مشکلات پیش آمده در آموزش‌های غیرحضوری و ضرورت بازگشایی مدارس به شکل حضوری عنوان کرد: در بحث تماماً غیرحضوری که نه تنها در منطقه ما بلکه در کل کشور و دیگر کشورهایی که مدارس را به شکل غیرحضوری پیش بردند، شاهد مشکلات فراوانی هستیم.

او افزود: نکته اول در بحث مشکلات پیش آمده، مشکل ترک تحصیل و نکته دوم افت تحصیلی ایجاد شده و کاهش کیفیت یادگیری برای دانش‌آموز است که برخی دانش‌آموزان در شرایط غیرحضوری، کاملا درس و مدرسه را کنار گذاشته‌اند که این بسیار آسیب بزرگی به شمار می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن اشاره به مباحث آموزشی، تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان که مشکلات فراوانی ایجاد کرده؛ با نهایت تاسف اعلام کرد که این موضوع در منطقه حذف یا کاهش پیدا نکرده و بعضاً افزایش هم پیدا کرده و در پیرو این موضوع، ضرورت بازگشایی مدارس منطقه به شکل حضوری را عنوان کرد.

او در ادامه نسبت به چگونگی بازگشایی مدارس به صورت حضوری، اظهار کرد: موفق به بازگشایی مدارس به شکل حضوری نمی‌شویم؛ مگر این که با هم همدل باشیم و مشارکت داشته باشیم. بدنه آموزش و پرورش، کلیه همکاری‌های اداری، مدیران، معلمان، معاونین آموزشی، اولیا و دانش آموزان همه باید باهم همدل باشیم تا بتوانیم شاهد بازگشایی مدارس به شکل حضوری باشیم.

کلانتری به مهیا شدن شرایط برای بازگشایی حضوری مدارس در آبان ماه تا پایان سال تحصیلی اشاره و مصون‌سازی واکسیناسیون در سراسر کشور را عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت واکسینه شدن دانش‌آموزان به بازگشایی حضوری مدارس نزدیک تر می‌شویم.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار