سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

برای رسیدن به تعلیم و تربیت دقیق، نیازمند بازگشایی حضوری مدارس هستیم

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر بازگشایی مدارس برای رسیدن به تعلیم و تربیت دقیق تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به تعلیم و تربیت دقیق، نیازمند بازگشایی حضوری مدارس هستیم

سید مجتبی هاشمی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست هم‌اندیشی مسئولین دبیرخانه‌های کشوری با محوریت برنامه‌های اجرایی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در اردوگاه شهید منتظری شهریار با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: 20 ماه از آغاز تحمیل بیماری کرونا در سراسر کشور گذشته و ما توانستیم تاکنون از تبعات بسیار بزرگی که این بیماری در حوزه تعلیم و تربیت به وجود آورد، بگذریم. ساختار تعلیم و تربیت آموزش و پرورش از روزهای نخست شیوع این بیماری، با چالش‌های متفاوتی مواجه شد و مدارس سراسر کشور به عنوان خاستگاه اصلی تعلیم و تربیت تعطیل شدند و با توجه به اجتماعاتی که برگزار شد، تداوم فعالیت‌های حضوری مدارس امکان‌پذیر نبود و ما در آموزش و پرورش به دنبال راهکارهایی که بتواند به این نوع تعطیلی فرآیندهای آموزشی غلبه کند، رفتیم.

وی تصریح کرد: پس از تعطیلی مدارس، بلافاصله همکاران ما در مدارس رویکردهای جدیدی را در فضای مجازی به جهت پیش بردن آموزش‌های مجازی آغاز کردند و مدتی بعد، فضای مجازی رسمی با عنوان (اپلیکیشن شاد) توسط آموزش و پرورش معرفی شد و با زحمات بسیاری که همکاران در سطح مدارس و مناطق استان‌ها، تحمیل شدند، امروزه صاحب تجربه گرانقدری در حوزه مربوط به آموزش‌های مجازی و البته آسیب شناسی شده، هستیم.

هاشمی در خصوص جریانات تعلیم و تربیت، بیان کرد: اگر ما به دنبال تعلیم و تربیت دقیق و مبتنی بر اهداف هستیم، باید به سمت آموزش‌های حضوری حرکت کنیم که البته در این خصوص همواره با چالش‌های متفاوتی همراه هستیم و در ماه‌های گذشته به همت وزارت آموزش و پرورش و تمامی ارگان‌ها، تلاش کردیم تا شاهد بازگشایی مدارس به شکل حضوری باشیم و نشد. که این نشدن‌ها و عادت کردن به نشدن‌ها، می‌تواند یک آسیب بزرگ به شمار رود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هدف از برگزاری این نشست را، تدوین برنامه‌ریزی‌های مناسبت‌تر در خصوص بازگشایی حضوری مدارس عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اتفاقات خوبی که در حوزه ایمنی‌بخشی مدارس و واکسینه شدن دانش‌آموزان رخ داده است، اوقات بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت و تصمیمات مدرسه‌محور و الگوی آموزشی و پرورشی‌ که برای بازگشایی تدوین شد، ما را در امر بازگشایی حضوری مدارس یاری می‌کند.
هاشمی با توجه به آسیب‌های روانی پیش آمده برای دانش‌آموزان، شرایطی که در آینده رخ خواهد داد را فرصتی مناسب برای ایفای نقش در حوزه مشاوره و امور تربیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: از میان 14 سیاست تعیین شده مبتنی بر واقعیات موجود در شهرستان‌های استان تهران، یکی از این سیاست‌ها، پرداختن به مسائل روحی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در کنار پرداختن به مسائل جسمی و بهداشت جسمی آنهاست.

او تصریح کرد: امروزه، بهداشت جسمی دانش‌آموزان اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و خاستگاه اصلی عمل ما در آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت است؛ اما نباید فراموش شود که دانش‌آموزان در 20 ماه گذشته، دچار آسیب‌های روانی شدیدی شدند و باید بتوانیم در این خصوص، راهکارهایی را تعیین کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان تاکید کرد: باید از حالا در تلاش باشیم تا بتوانیم حوزه شرح وظایف خودمان را با شرایط جدید بعد از کرونا منطبق کنیم که قطع به یقین، به هیچ‌وجه به دوران قبل از کرونا باز نخواهیم گشت و باید آمادگی روبه رو شدن با این واقعیت را برای خودمان ایجاد کنیم.

خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار