مسیب‌زاده: توانمندسازی نیروهای قرآنی مدارس دغدغه ماست

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفته است توانمندسازی نیروهای قرآنی مدارس دغدغه معاونت پرورشی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: توانمندسازی نیروهای قرآنی مدارس دغدغه ماست

محمدرضا مسیب‌زاده در در نشست هم اندیشی کارگروه های معین اقطاب کشوری که با حضور اسماعیل بحری زاده، قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی تشکیل شد، از اهمیت توانمندسازی نیروهای پرورشی در سال توانمندسازی نیروی انسانی سخن گفت.

مسیب زاده با اشاره به اینکه گفت و گو درباره سه منشور نورانی قران، عترت و نماز برکاتش به فرهنگیان و دانش آموزان می رسد گفت: بازنگری انجام شده در سازمان دانش اموزی بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: واژگانی چون جهاد و شهادت و استکبارستیزی و غیره در این بیش از چهل سال توسط مقام رهبری و امام رحمته الله بیان شده است و در ادامه این مسیر سازمان دانش آموزی هزاران ساعت وقت گذاشته تا سند تحول دانش آموزی را در راستای بیانات رهبری مطرح کند و این قابل تقدیر است.

وی درباره نشست برگزار شده گفت: این کارگروه درواقع کارگروه معین استان های کشور است که قدمت زیادی دارد و ما مدعی هستیم مبدع این کار بودیم. دو هیات اندیشه ورز داریم که از مربیان و معاونان پرورشی تشکیل شده و تاکنون نزدیک به 155جلسه تشکیل شده تا جنبه عملیاتی مدرسه را دنبال کند. شاکله اصلی این هیئت اندیشه ورز افرادی هستند که در این نشست حضور دارند.

وی با اشاره به کتاب ندای رحمت که در حوزه آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: این کتاب ماحصل تلاش این جمع در استان هاست. قرار ما این است که به نحوی این مسیر را طی کنیم و تغییرات حداقلی باشد مگر نیاز به تغییر جدی باشد.

مسیب زاده افزود: هدف ما این است که تغییرات پیرامون رفع نقص و ایجاد ساختارهای جدید باشد. آنچه در زیست بوم جدید نیست باید ایجاد شود اما نگاه مان به تغییرات این است که اول تمرکززدایی دیده شود و دوم تغییرات به گونه ای باشد که مدیر و دانش آموز و مدرسه متضرر نشود.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی نیروهای حوزه پرورشی و قرآن و عترت گفت: امسال سال توانمندسازی نیروی انسانی است و اهمیت این مهم در آموزش و پرورش برای کسی پوشیده نیست. با توجه به گستردگی فعالیت های قرآنی اموزش و پرورش باید این مسئله جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار