برگزاری کارگاه آموزش آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل آموزش آسیب‌های اجتماعی کشور

گلستان (پانا) - کارگاه تخصصی آموزش آسیب‌های اجتماعی استان گلستان با حضور مدیرکل آموزش آسیب‌های اجتماعی کشور، به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزش آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل آموزش آسیب‌های اجتماعی کشور

کارگاه تخصصی آموزش آسیب‌های اجتماعی استان با حضور مسعود شکوهی؛ مدیر کل آموزش آسیب های اجتماعی کشور و عباس مظفری؛ معاونت آسیب های اجتماعی استان گلستان، احسان مکتبی؛ مدیر کل آموزش پرورش استان، احسان گوهری راد و نمایندگان مجلس دانش آموزی استان گلستان در شهرستان آزادشهر برگزار شد.

جاوید کسوت آرا؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در این کارگاه گفت: مهم ترین بحثی که ما در دوران کرونا با آن رو به رو شدیم این است که دانش‌آموزان ما در دوران قبل از کرونا حدود ۷ ساعت را در مدرسه و سپس حداقل 3ساعت جانبی در منزل، برای خواندن درس و انجام تکالیف صرف می کردند. اما هم اکنون، با مجازی شدن مدارس، این وقت به اصطلاح خالی شده است و ۱۰ ساعت زمان اضافه به یک فرد زیر ۱۸ سال داده شده که در اکثریت موارد توانایی مدیریت آن را ندارد و مدیریت این زمان بر عهده آموزش و پرورش و والدین آگاه است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار، در بین اکثریت جامعه، میزان ترک تحصیل، به شدت افزایش یافته است. از سوی دیگر، سطح سواد دانش آموز به شدت کاهش یافته و شاهد افت تحصیلی دانش آموزان هستیم.

کسوت آرا افزود: ما در ۵ درصد موارد شاهد هستیم که دانش آموزان با قدرت، مطالعه خود را انجام می دهند اما در ۹۵ درصد دیگر مشاهده می شود که دانش آموز وقت خود را در بازی های رایانه ای و... تلف می کند که شاید لزوم و اهمیت چندانی ندارد.

کسوت آرا بیان کرد: وقتی دانش آموزان تحت فشار قرار دارند، بهترین راه حل این است که از خود دانش آموز برای حل موضوع استفاده شود. از این رو نمایندگان مجلس دانش آموزی، رسانای این مشکلات هستند.

در پایان جلسه وی مطالبات خود را عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور و استان می توانند نقش اساسی و کلیدی در حل و کمک رسانی به موضوع آسیب های اجتماعی در سطح استانی و کشوری داشته باشند‌. بنابراین با همراهی و همکاری بیشتر سازمان دانش آموزی و معاونت آسیب های اجتماعی، می توان در روند تسریع سازی و بهبود این فرآیند، گام های بزرگی به سمت جلو نهاد. ریاست سازمان دانش آموزی گلستان و معاونت آسیب های اجتماعی هم در آینده قول نشست های علنی و خصوصی در رابطه با این موضوع را داده اند.

خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار