آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک علی دایی و خیرین در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل از آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با کمک علی دایی و جمعی از خیرین این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک علی دایی و خیرین در اردبیل

به گزارش اداره کل دادگستری اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان در اختتامیه پویش نذر اربعین حسینی که با شعار «هر مسجد، آزادی یک زندانی» برگزار شد، گفت: در راستای اجرای پویش نذر اربعین حسینی ۱۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان اردبیل با مبلغ بدهی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از بند رهایی یافتند.

وی افزود: آن چه امروز باعث می‌شود تا ما در مقابل دولت‌های زورگو موضعی مقتدرانه داشته باشیم تکیه بر خون شهدا و تاسی از مکتب حسینی در مقابله با زورگویان است.

رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از فعالان ستاد دیه و مسئولان زندان‌های استان اردبیل در جهت آزادی زندانیان نیازمند اظهار کرد: طرح هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد از جمله ابتکارات ماندگاری است که از سال ۹۷ تاکنون اجرا شده است و به همت سبز خیرین نوع دوست زمینه آزادی قریب به ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده‌است.

حجت الاسلام کثیرلو با اشاره به استخلاص ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در اربعین سال ۱۴۰۰ گفت: برای آزادی این تعداد زندانی رقمی بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۳۰میلیون ریال به صورت کمک ویژه پرداخت شده است.

وی با تقدیر از اقدام خالصانه علی دایی در برپایی این طرح خداپسندانه بیان کرد: قهرمان بودن و در کنار آن برخورداری از منش پهلوانی، نعمت بزرگی است که موجب ماندگاری نام و یاد افراد در اذهان عمومی می‌شود، در این راستا آقای علی دایی که به راستی چه در زمین فوتبال و چه در عرصه خدمات حمایتی از گذشته تا به امروز فردی شناخته شده هستند و در پویش امسال سهم عمده‌ای را بر عهده داشتند که در این مجال از تلاش این ورزشکار نامی تشکر می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیرین عزیز، گره‌های زیادی را نه تنها از مددجویان جرائم غیرعمد و محکومان مالی باز کرده؛ بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری را از گرفتاری در مشکلات خانمان‌سوز و مصائب بعضا غیرقابل جبران اجتماعی رهایی داده و به این واسطه اشک شوق را در چشمان بسیاری از فرزندان و مادران منتظر و بی‌پناه زندانیان جرائم غیر عمد و مالی جاری ساخته است.

کثیرلو در خصوص عملکرد ۶ ماهه ستاد دیه در سال جاری گفت: در این بازه زمانی تعداد ۸۶ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۱۰۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۳ ریال از بند زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که به ترتیب محکومیت مالی ۸۲ فقره، مهریه ۲ فقره و سهم حوادث کارگاهی ۲ پرونده بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار