یک نویسنده و شاعر در گفت‌وگو با پانا:

دوست دارم داستان‌هایم را به هم پیوند بزنم

اهواز (پانا)- نویسنده مجموعه داستان‌های کوتاه ستاره از انتشار کتاب جدید خود با نام یکشنبه عصر در خیابان سوم، توسط انتشارات کتاب هرمز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دوست دارم داستان‌هایم  را به هم پیوند بزنم

حسین بازپور با اعلام این خبر به پانا گفت: «این مجموعه که دومین مجموعه داستان من در حوزه‌ نوجوان است، به مسائل اجتماعی می‌پردازد. در روایت کلی داستان‌ها و در شخصیت‌پردازی، شما تضادها را می‌بیند، تضاد در داستان برای من خیلی اهمیت دارد. تضادها و تفاوت‌ها را مابین شخصیت‌ها ایجاد کردم که مخاطبین بتوانند با داستان‌ها و شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنند.»

وی ادامه داد :«پرداختن به مسائل اخلاقی و رفتاری، چه خوب چه بد، برای من در داستان مهم است. همواره سعی کردم به‌طور غیرمستقیم و به‌صورتِ نمایش دادن و در دلِ داستان، مسائلی مانند صداقت و دلسوزی را مطرح کنم.»

بازپور در ادامه با اشاره به آثار چاپ شده خود و آنهایی که در دست چاپ هستند گفت:«کتاب های منتشرشده من یکی به نام ستاره است که مجموعه داستان نوجوان است و به چاپ سوم رسیده و مجموعه شعر نوجوان تحت عنوان نشسته در ایستگاه قلب است که به‌زودی منتشر خواهد شد و دربرگیرنده 20 قطعه شعر با مضامین عاطفی و احساسی در دوران همه گیری کرونا است.»

این شاعر و نویسنده گفت :«پیوند و گره زدنِ داستان‌ها را در هم، خیلی دوست دارم، استفاده از نمادها برای من مهم است. سعی کردم در این مجموعه داستان، داستان‌ها به‌طوری با هم در ارتباط باشند، البته که در این مجموعه متوجه خواهید شد ارتباطی بین آنها برقرار است، ولی به‌طور کلی، هر داستانی برای خودش مُجزاست و اگر جدا خوانده شود، مشکلی به‌وجود نخواهد آورد.»

بازپور بر این باور است:«بسیاری‌از مشکلات و موانع کتاب و کتابخوانی؛ به‌راحتی قابل حل است. حامی بزرگ این حرکت، می‌تواند نهاد آموزش و پرورش باشد. باید کتابخانه‌های مدارس مجدد بازگشایی شود، مرتب آثار جدید جایگزین شود و به روز باشد. افزودن زنگ کتابخانه از مهم‌ترین مسائلی‌ است که آموزش و پرورش باید به آن بپردازد تا بتوان دانش‌آموزان را به‌سوی کتابخوانی هدایت کند. در این چندسال اخیر، مسابقاتی کشوری‌ تحت عنوان دانایی، توانایی برگزار می‌شد که بسیار مفید و مناسب بود و پیشنهاد می‌دهم آموزش و پرورش از نویسندگان دانش‌آموز هم حمایت کند تا تولیداتی در همین راستا داشته باشند.»

این نویسنده خوزستانی کتاب های مشترکی هم به چاپ رسانده که می توان به: چون که صد آمد، از ویترین کتابخانه تا خیابان بارانی، از جنوب گریه ها، آن سویِ دیوار باران، پایتخت شعر و زیر چتر آفتابگردان ها اشاره کرد.

گفتنی است؛مجموعه یکشنبه عصر در خیابان سوم توسط انشارات کتاب هرمز در قطع رقعی با تیراژ 500 جلد و مبلغ 35000 تومان منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار