مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در همایشی با عنوان «نقش مربیان پرورشی در تقویت ایثار، جهاد و شهادت» حاضر شد و به نیابت از شهدا از خانواده‌های شهدا قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: یکی از هدف های ما آگاهی رسانی صحیح به آینده سازان است. زیرا این‌ جوانان زمان جنگ نبودند، امام خود را ندیدند و در حقیقت به آگاهی از اطلاعات صحیح نیازمند هستند،اگر این اطلاعات به شیوه صحیح به آنها نرسد، ممکن است این نوجوانان و جوانان دچار گمراهی و غفلت شوند. ما در ابتدای انقلاب حسین فهمیده و بهنام محمدی هایی داشتیم که به نوعی ریشه های انقلاب را محکم و استوار کردند و این فرهنگ باید به نوجوانان و جوانان امروز هم آموزش داده شود چرا که فرهنگ وراثتی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: هر زمان که ظالم یا متجاوزی قد علم کرده است، مردانی غیور با اراده ای پولادین و با فداکاری و از خود گذشتگی در مقابلشان ایستاده و با ظلم و تجاوز مبارزه کرده اند، حال یا در راه هدف والای خود کشته شده اند و یا به فتح پیروزی رسیده و ظلم و متجاوز را سر جای خود نشانده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: مصادیق حقیقی چنین مبارزاتی در تاریخ ملل مختلف با هر کیش و آئینی فراوان یافت می شود که بعضی از نمونه های آن حتی در قصه ها، داستان ها و اشعار سینه به سینه نقل شده است. اما در دین مبین اسلام و به ویژه در مکتب تشیع به دلیل ویژگی های خاص در آن تأکید و بر حفظ حیات معنوی و عزت مسلمین در خصوص مبارزه با ظلم، تجاوز و فساد و... سفارشات و تأکیدات مهمی شده است. در فرهنگ شهادت شهید و شهادت و پیام شهید مطرح است؛ حضرت امام حسین (ع) به عنوان الگوی شهید و شهادت و حضرت زینب (س) پیام رسالت شهادت است.

در پایاین تقدیری به نیابت از خانواده های گرامی شهدا از مریم سلطانی رئیس سازمان دانش آموزی استان و احسان خان بیکی کارشناس قرآن و عترت انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار