مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان:

نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی، حاصل همکاری سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد

گلستان(پانا)-جشن عاطفه‌ها، جشن بزرگی است که به همه مردم درس بزرگی و بخشندگی می‌دهد، زیرا انسان با بخشندگی، انفاق و بزرگی رشد می‌کند و به کمال می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی، حاصل همکاری سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد

مریم سلطانی رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان در مراسم جشن عاطفه‌ها در این استان بیان کرد: جشن عاطفه ها فرصتی است برای عشق ورزی و مهربانی به کسانی که نیازمند دستان گرم همنوعانشان هستند. به بهانه روز جشن عاطفه ها چشم های گریان کودکان محروم، امروز چشم به راه دست‌های نوازشگری است که همواره به بهانه ای، مهربانی را بین خود و همنوع خود تقسیم می کنند. ما از کودکی با بخشش آشنا شده ایم،از همان روزها که تغذیه مان را با هم کلاسی های خود تقسیم می کردیم. از همان زمان که به یکدیگر کمک می‌کردیم و این همان رسم دوستی و انفاق است.

وی در ادامه عنوان کرد: این جشن ها کمک می‌کنند ما بیشتر به فکر کودکان نیازمند باشیم و به آنها کمک کنیم، زیرا همانطور که امام علی (ع) فرمودند: با نیازمندان مدارا کن که آنها بیشتر از انسان های دیگر به عدالت و ایثار نیازمندند. ما این کلام را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم تا بتوانیم کودکانی را هرچند کم، اما شاد کنیم و در حقیقت جشن حقیقی عاطفه ها، همان جشن عدالت است.

سلطانی تاکید کرد: جشن عاطفه ها در آخرین روز هفته دفاع مقدس یادآور دوران انقلاب و سال‌های سخت و تلخ جنگ تحمیلی است. ایامی که در آن جشن عاطفه ها رنگ دیگر داشت، جشن عاطفه ها در آن دوران، جشن خون و شهادت و ایثار بود، اما این جشن مهرماهی ما، میراث بی عدالتی است و فرصتی برای مهرورزی و عدالت پیشگی.

رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان در پایان گفت: ما اهالی سرزمین نیکوکاری هستیم که سروده ایم:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

این شعر به ما می آموزد هنگامی که همنوعی را در سختی می‌بینیم به راحتی از کنار آن گذر نکنیم و محبت خود را از افراد نیازمند دریغ نکنیم، چرا که محبت و عشق به نیازمندان مایه رشد و کمال روح متعالی انسان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار