همزمان با بازگشایی مدارس؛

زنگ شور عاطفه‌ها در قزوین نواخته شد

قزوین (پانا)- زنگ شور عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس و با هدف تامین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند در قزوین نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
زنگ شور عاطفه‌ها در قزوین نواخته شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، با آغاز بازگشایی مدارس و در راستای تامین نیازهای تحصیل دانش آموزان نیازمند زنگ شور عاطفه ها امروز با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی، کمیته امداد و آموزش و پرورش در مدرسه دکتر شهریاری در محله راه آهن قزوین نواخته شد.

در این مراسم که حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، حق گویان مدیرکل کمیته امداد و رسولی رئیس ناحیه 2 آموزش و پرورش قزوین حضور داشتند، کمک های اهدایی از سوی خیرین برای تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند جمع آوری شد.

اصغری در این مراسم گفت: خوشحال هستیم که کرونا کمتر شده و ما می توانیم کلاس های درس را حضوری دایر کنیم.

وی افزود: از آنجا که آموزش و پرورش با محدودیت های اعتباری مواجه است، بنابراین نیازمند همکاری خیرین هستیم که مراسم امروز هم با عنوان شور عاطفه ها با همکاری کمیته امداد و سازمان بسیج دانش آموزی برای تهیه بخشی از نیازهای تحصیلی دانش آموزان در یکی از مدارس منطقه جنوب شهر پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را برای همه دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مهیا کنیم.

اصغری تصریح کرد: هیچ موضوعی مانند تعلیم و تربیت اهمیت ندارد بویژه دانش آموزانی که محرومیت بیشتری دارند برای ما در اولویت قرار دارند تا هیچ فردی از تحصیل باز نماند.

وی اضافه کرد: با داشتن خیرین و افراد نیک اندیش که احساس مسئولیت اجتماعی بیشتری می کنند و نیز معلمان و والدین متعهد تاکنون بسیاری از نیازهای تحصیلی دانش آموزان محروم مهیا شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در سال قبل با کمک کمیته امداد بیش از 3 هزار گوشی تهیه شد و امسال هم امیدواریم مابقی دانش آموزانی که گوشی هوشمند ندارند بتوانند این وسیله را تهیه کنند.

اصغری افزود: در گذشته بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در استان فاقد گوشی بودند که در حال حاضر کمتر از ۴ هزار نفر فاقد گوشی هوشمند هستند و توانستیم با کمک خیرین و فرهنگیان و سایر دستگاهها و نهادها بیش از ۱۷ هزار گوشی را تهیه کرده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دهیم.

وی اظهارداشت: تامین لوازم تحریر با آغاز سال تحصیلی یک الزام و ضرورت است و در این مسیر با جدیت تلاش می کنیم تا هیچ دانش آموزی به دلیل نداشتن ابزار هوشمند از تحصیل باز نماند.

اصغری اضافه کرد: سال گذشته شعار مدیریت علمی و اخلاق مداری را در اولویت قرار دادیم و توانستیم ۱۱ رتبه رشد داشته باشیم و امسال هم امیدواریم با توجه به تربیت تمام ساحتی با کمک اولیای مشارکت جو به مسایل آموزشی و تربیتی اهمیت ویژه داده شودتا شرایط یک زندگی مطلوب را مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: توجه به مسایل اجتماعی و دغدغه مندی از سوی خیرین، والدین و معلمان جای تشکر دارد اما لازم است توجه به مدارس پایبن شهر در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: در صورت تشکیل کلاس های حضوری توجه به آموزش های مجازی همچنان باید تداوم یابد و تلاش می کنیم ابزار هوشمند و گوشی تلفن همراه مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار را امسال در دستور کار قرار دهیم.

اصغری با گرامیداشت دانش آموز فداکار «علی لندی» هم اظهار کرد: شهید فهمیده ها و علی لندی در همین مدارس و زیر دست معلمان و فرهنگیان متعهدی تربیت شدند که امروز برای ما افتخار آفریدند، بنابراین باید تلاش کنیم زمینه بروز استعدادهای علمی برای همه دانش آموزان مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار