توجه ویژه آموزش و پرورش به ساخت مدارس برای اتباع افغانستانی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بیش از نیم میلیون دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران در سال تحصیلی گذشته، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه آموزش و پرورش به ساخت مدارس برای اتباع افغانستانی

علیرضا کمرئی در آیین کلنگ زنی آموزشگاه ویژه اتباع خارجه در مرودشت استان فارس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب پناهگاه خوبی برای کسانی بوده که شرایط زندگی در کشور خودرا نداشته اند.

کمرئی افزود: رسالت انسانی و اخلاقی همه ما است که هرگاه انسانی نیاز به کمک داشته باشد با تمام توان خود و با همکاری سازمان ملل به او کمک کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به ساخت مدارس برای اتباع افغانستانی دارد و در این زمینه رویکردی سرعتی داشته است. یک هویت مشترک بین ما و افغانستانی ها وجود دارد که دین و تاریخ مشترک ما پیوند عمیقی را بین دو کشور ایجاد کرده است.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تأکید ویژه بر «تحت پوشش تحصیلی قرار دادن اتباع خارجی» داشته اند و این باعث شد این دانش آموزان بدون هیچ فاصله ای با دانش آموزان ایرانی از امکانات و خدمات آموزشی برخوردار شوند. اتباع افغانستانی با تأثر از شرایط کشورشان رشد داشته اند که باید برنامه های ویژه ای برای آنان تدارک دید.

وی در پایان گفت: در ارائه فرصت های یادگیری به دانش آموزان افغانستانی بسیار خوب عمل کرده ایم و آنها در کنار دانش آموزان ایرانی با یک نگاه واحد، رشد و پرورش پیدا کرده اند.

شایان ذکر است این آموزشگاه در زیربنایی به مساحت یک هزار و 675 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال از محل مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس ساخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار