زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد جوادالائمه قم به صدا درآمد

قم(پانا)- زنگ ایثار و مقاومت ظهر امروز همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی(ع) در دبیرستان شاهد جوادالائمه(ع) قم نواخته شد. .

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد جوادالائمه قم به صدا درآمد

طی مراسمی در آستانه اربعین حسینی(ع) و ایام هفته دفاع مقدس، زنگ ایثار و مقاومت با حضور فرماندهان سپاه و مسئولان آموزش و پرورش قم در دبیرستان شاهد جوادالائمه(ع) به صدا در آمد.

در این مراسم، «ناصر حمزه ای» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم، «اکبر علی بابایی» رئیس اداره فرهنگی و هنری و «مهدی خادمی جمکرانی» رئیس اداره تربیتی و مشاوره اداره کل، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان قم، «علی اکبر شفیعی» رییس سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان، «امیر جعفری» فرمانده ناحیه بسیج شهرستان قم، «سقایی» فرمانده حوزه یک بسیج دانش آموزی، نماینده اداره کل حفظ آثار و نش ارزش های دفاع مقدس قم و جمعی از مسئولان بخش های اداری ناحیه یک و معلمان و دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوره دوم شاه جوادالائمه(ع) حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «علی اصغر بنی حسن» از اساتید حوزه در سخنانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، اکتر شهدا و رزمندگان در سن نوجوان و جوان بودند، اظهار داشت: «نوجوانان دفاع مقدس پرچم مقاومت و ایثار را به جوانان دهه هفتادی در دفاع از حرم دادند و امروز می بینیم که نوجوان شهید «علی لندی»، با ایثاری که از خود نشان داد، پرچم را به دست نوجوانان دهه هشادی سپرد و لوای فداکاری را 10 سال جلوتر برد.»

وی افزود: «این نوجوان شهید با درسی که به همگان داد، چشم روشنی این ایام شد و در واقع همچون رهبری بود که درس فداکاری و از خودگذشتگی به همه آموخت.»

«بنی حسن» تصریح کرد: «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاری کرد که داعش علیرغم همه تهدیدی که برای بسته شدن مسیر پیاده روی کرده بود، نتوانست حتی یک گلوله هم شلیک کند و در واقع این شهدا بودند که پس از سال ها، راه پیاده روی اربعین را باز کردند.»

وی در ادامه، ویژگی هایی از نوجوانان شهید «عبدالمجید رحیمی»، «هادی نساعی»، «محمدرسول رضایی»، «غلامعلی پیچک»، «احمدعلی نیری»، «سعید طوقانی»، «تورجی زاده» و «علی عرب» را بازگو کرد.

سپس «غلامرضا محمودنژاد» از راویان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس روایات و خاطراتی را از ایثار شهدا و رزمندگان اسلام در دوران حماسه و ایثار بیان کرد.

مراسم فوق با مرثیه سرایی «محمد قاسمیان» همراه بود و در پایان، زنگ «ایثار و مقاومت» توسط یکی از دانش آموزان بسیجی و به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس بخصوص شهدای دانش آموز و فرهنگی، به صدا در آمد.

این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور حداقلی شرکت کنندگان برگزار و به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار