نگاهی به راه‌های رسیدن به یک رویا؛ دختران فوتبالیست ایران چگونه تاریخ‌ساز می‌شوند؟

تهران (پانا) - دختران فوتبالیست تیم ملی ایران امروز برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا دیداری سخت را پیش‌رو دارند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به راه‌های رسیدن به یک رویا؛ دختران فوتبالیست ایران چگونه تاریخ‌ساز می‌شوند؟

تیم ملی فوتبال زنان ایران که این روزها در ازبکستان حضور دارد، امروز باید در دیداری سخت، سنگین و البته تاریخی به مصاف تیم ملی فوتبال زنان اردن برود، دیداری که به عبارتی فینال گروه هفت انتخابی جام ملت‌های آسیا زنان 2022 است و 90 دقیقه پراسترس در انتظار هواداران فوتبال در دو کشور است.

هر دو تیم ایران و اردن در مرحله گروهی یک بازی مقابل بنگلادش انجام داده‌اند هر دو بازی با شکست بنگلادش تمام شده اما نکته جالب توجه اینجاست که هر دو تیم با برتری 5 بر صفر زمین را ترک کرده‌اند؛ به عبارت دیگر تیم‌های ملی زنان ایران و اردن باید در وضعیتی روبروی هم قرار بگیرند که در تمام فاکتورها ( امتیاز، تفاضل گل، گل زده و گل خورده ) برابر هستند و همین موضوع دیدار امروز را بسیار حساس‌تر خواهد کرد و تیمی نمی‌تواند حاشیه امن حداقلی هم برای خودش تصور کند.

برنده بازی امروز راهی جام ملت‌های آسیا 2022 خواهد شد اما نکته اینجاست که اگر دو تیم کارشان به تساوی بکشد تکلیف چیست؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی جدولی که برای مرحله انتخابی در اختیار رسانه‌ها قرار داده، فرمول صعود تیم‌ها در صورت هم امتیاز بودن را اعلام کرده است. در صورتی که وضعیتی مانند جدول گروه تیم ملی فوتبال زنان ایران رخ دهد، براساس فرمول ارائه شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 راهکار وجود دارد که خوشبختانه بهترین و فوتبالی‌ترین راهکار این فرمول سه‌گانه به بازی ظهر امروز تیم ملی زنان ایران رسیده است.

کمیته برگزاری رقابت‌ها در فرمول ارائه شده آورده است که در صورت هم امتیاز بودن و یکسان بودن تفاضل گل و گل زده، اگر دو تیمی که هم امتیاز هستند، در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف هم بروند و این بازی برنده نداشته باشد، تکلیف تیم صعود کننده به ضربات پنالتی مشخص خواهد شد. پس اگر بازی امروز ایران و اردن برنده نداشته باشد، دو تیم مستقیما پنالتی خواهد زد.

نکته جالب توجه اینجاست که اگر این دو تیم در هفته آخر رقابت‌ها با هم روبرو نمی‌شدند و وضعیتی مشابه امروز را داشتند، تعیین تیم صعود کننده با دو بخش دیگر فرمول بود. در این صورت با فرض تساوی امتیازها، تساوی در بازی روبرو، تفاضل گل و گل زده؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا تعداد کارت‌های زرد و قرمز تیم‌ها را محاسبه می‌کرد و هر تیمی کمتر کارت گرفته باشد، به عنوان برنده معرفی می‌شود اما در صورت مساوی بودن کارت‌ها در نهایت قرعه‌کشی تیم برنده را تعیین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار