مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

فرهنگ ایثار و شهادت زنده است

شهرری(پانا)- مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت طلبی هستند که ایثار آنان هیچ گاه از یادمان نمی رود.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ ایثار و شهادت زنده است

محسن نوروزیان مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در این مراسم درباره مقام شهید، جانبازان و ایثارگران ‌اظهار کرد: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با دلاوری، ایمانی محکم، عزمی راسخ و استوار در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و در مقابل دشمن متجاوز چنان دفاع جانانه‌ای کردند که در تاریخ جنگ های معاصر بی سابقه و بی نظیر است و جنگ هشت سال دفاع مقدس دوره فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است.

او در ادامه گفت: دورانی که اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان از همه داشته هاشان گذشتند و در میدان های نبرد با دشمن بعث و هم پیمانانشان از میهن اسلامی دفاع کردند.

نوروزیان تأکید کرد: امروز همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم عزت و سربلند و بیش از آرامش، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و جانفشانی‌های شهدا هستیم، باید قدر و منزلت ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی را بدانیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری افزود: بعد از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی و حضور غرورآفرین رزمندگان برای دفاع از میهن اسلامی اکنون نیز فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما زنده است، این جمله را یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار ایرنا بیان داشت و ادامه داد: باز هم اگر صحبت از دفاع از میهن اسلامی به میان آید، جوانان و نوجوانان ما همانند آن دوران به صحنه می‌آیند که حضور مدافعان حرم در جبهه حق علیه باطل گواه این ادعا است.

در ادامه اکرم صانعی مدیر مدرسه دخترانه شاهد لاله‌ها آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس یادآور مظلومیت و در عین حال ایثار و استقامت رادمردان و شیرزنانی است که در لبیک به فرمان امام و مقتدای خویش و دفاع از کیان آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی جان‌فشانی نموده و حماسه‌های ماندگاری را بر برگ زرین انقلاب اسلامی افزودند.

او ادامه داد: رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در طول هشت سال جنگ نابرابر تمام وجود خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب، دین مبین اسلام، عزت، شرف و موجودیت کیان اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و در ظل سایه رهبری پیامبرگونه بنیانگذار جمهوری اسلامی امام امت‌(ره)حماسه‌ای ماندگار را خلق کردند که جهانیان را به حیرت و تحسین برانگیخت.

اکرم صانعی تاکید کرد: در زمان حاضر نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از مهمترین ضروریات جامعه در مقابله با جنگ نرم دشمن بشمار می‌رود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در بین نسل امروز نهادینه شود.

گفتنی است، در این مراسم یکی از جانبازان به روایتگری از دوران جنگ پرداخت و در ادامه از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار