سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید در ۳ مسیر به راه خود ادامه می‌دهد

تهران(پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم  تقدیر از فرهنگیان و عوامل اجرایی مدرسه تلویزیونی ایران آسیب واردشده به نظام تعلیم و تربیت را بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی ویروس کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۶۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید در ۳ مسیر به راه خود ادامه می‌دهد

مراسم تقدیر از عوامل اجرایی مدرسه تلویزیونی عصر امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران احمدی زارع مدیر شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرهنگیان شهر تهران در تالار فرهنگ برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان سرافراز گفت: امروز عزت و استقلال و دین و امنیت ما مدیون ایثارگری های آن عزیزان است. در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و نزدیک به دو سال را در یک شرایط سخت پشت سر گذاشتیم و همکاران عزیزی را در ایام کرونا از دست داریم لذا جای این مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت در کلاس درس خالی است.

ما به گذشته بر نمی گردیم بلکه از آن درس می گیریم و برای یک آینده متفاوت برنامه ریزی می کنیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز روز خوبی برای نظام تعلیم و تربیت بود چراکه صبح رونمایی از شبکه شاد را داشتیم و اکنون هم از یک اقدام خوب تربیتی تقدیر و حرکت بزرگ دیگری را آغاز می کنیم. ما دست‌بوس و قدردان مدافعان سلامت هستیم اما هرگز ایثارگری های مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت را در ایام کرونا فراموش نمی کنیم و جای همه آن معلمان پر افتخار خالی است. این جلسه به پاس تقدیر، تجلیل و تکریم از همه عزیزانی است که در این شرایط سخت مجاهدت کردند.

وی ضمن اشاره به گزارش فعالیت های آموزشی انجام شده در زمینه آموزش های مجازی و تلویزیونی خاطرنشان کرد: معلمان شریف، نجیب و دغدغه مندی که در دورانی که غبار غم جامعه را فرا گرفته بود جانشان را در طبق اخلاص گداشتند و وارد میدان شدند قدم بزرگی را برداشتند.

کاظمی همچنین ضمن قدردانی از اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: صدا و سیما اولین دستگاهی بود که به داد دستگاه نظام تعلیم و تربیت رسید. کرونا آسیب های زیادی به جامعه ما در ابعاد مختلف وارد کرد و البته فرصت های بی نظیری هم در این بحران ها خلق شد. اما بزرگ ترین آسیب را به نظام آموزشی کشورمان وارد کرد که قابل اندازه گیری هم نیست. در این شرایط سخت اولین دستگاهی که تمام قد و با تمام ظرفیت های خود به کمک وزارت آموزش و پرورش آمد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. من در متن نبودم اما در حاشیه بودم و زحمات را می دیدم.

وی ضمن قدردانی از ریاست و مدیران صدا و سیما گفت: این امنیت و آرامش حاصل شده در فضای آموزش تا حد زیادی مدیون زحمات این عزیزان است.

ادامه راه آموزش با شعار استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما علاوه بر اینکه قدردان زحمات هستیم و به واسطه این همدلی و انسجام و درک مقابلی که از سوی این بحران حاصل شد؛ باید بدانیم که از این تجربه بدست آمده باید برای برنامه ریزی آینده به بهترین شکل استفاده کنیم. ما به گذشته بر نمی گردیم بلکه از آن درس می گیریم و برای یک آینده متفاوت برنامه ریزی می کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی و مدرسه تلویزیونی ایران بخشی از نظام تعلیم و تربیت به حساب می آیند. در آینده باید با یک نگاه جامع تر در این زمینه بررسی و یک الگوی کامل برای عرصه تعلیم و تربیت طراحی کنیم و میزان اثر بخشی این کار بزرگ را ادامه دهیم و ارتقا بخشیم.

وی در ادامه گفت: امروز در خدمت بخشی از جامعه معلمان هستیم این عزیزان کار فوق العاده ای انجام دادند؛ همکاران ما به پهنای جغرافیای کشورمان کلاس درس و کارگاه آموزشی را در مدرسه تلویزیونی ایران ترتیب دادند که بهترین کیفیت آموزش را در اختیار تمام دانش آموزان ایران قرار دهند. صدها ساعت برنامه ریزی و مطالعه و داوری انجام شده تا یک برنامه شکل گرفته و این کار آسانی نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ما کماکان امروز را پایان یک کار و عملیات بزرگ و ارزشمند همچنین آغاز یک عملیات بزرگ و مهم دیگر می دانیم و روز شنبه 3 مهر فعالیت مهمی رقم می خورد و آموزش و پرورش در سه مسیر راه خود را با شعار استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت دنبال می کند.

کاظمی در پایان گفت: قدردانی از عوامل مدرسه تلویزیونی ایران از دغدغه های من و از حداقل وظایف ما در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار