سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

واکسیناسیون اولیای دانش‌آموزان در دستور کار است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه دانش‌آموزی «شاد» به مناسبت آغاز سال تحصیلی به بیان قابلیت‌های جدید این شبکه پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون اولیای دانش‌آموزان در دستور کار است

علیرضا کاظمی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی ازاینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی و 3 روز مانده به آغاز سال این اتفاق خوب رقم می‌خورد اظهار کرد: این موضوع با همت مجموعه عزیزان در همراه اول طراحی و برنامه ریزی شده که امروزه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است این تجربه 2 ساله به عنوان یک اندوخته ارزشمند با طراحی جدید امروز رونمایی خواهد شد.

وی افزود: آنچه امروز اتفاق می‌افتد یک بخش از فضای تعلیم و تربیت است ما سال تحصیلی جدید را در مدرسه تلویزیونی ایران نیز آغاز می‌کنیم سال تحصیلی را در شبکه شاد از روز اول مهر آغاز خواهیم کرد و زمینه بازگشایی حضوری و تدریجی مدارس را با کمک همکاران و اولیا آغاز می‌کنیم.

کاظمی با بیان اینکه امروزه مجموعه بزرگی در کنار تعلیم و تربیت قرار دارد ادامه داد: مجموعه همراه اول بخشی از نظام تعلیم و تربیت هستند و به عنوان یک بستر برای ارائه فعالیت‌های مجازی به شمار می‌آیند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش چارچوب فعالیت‌ها در فضای مجازی در قالب شاد مصوب شد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری‌های شهدا اظهار کرد: شعار امسال ما در آموزش و پرورش استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت است و بر روی این 3 واژه کلیدی برنامه ریزی‌های وسیعی انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه استمرار آموزش، شاهد آماده سازی 3 مسیر برای استمرار فعالیت‌های آموزشی هستیم افزود: این شبکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که ما را به اهداف کیفی آموزش نزدیک می کند.

سال تحصیلی با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران آغاز می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشاره به اینکه سلامت دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی برای ما مهم، خط قرمز و اولویت اول ماست گفت: با توجه به این موضوع اعلام کردیم سال تحصیلی با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران آغاز می‌شود البته الگوی بازگشایی تدریجی و آرام مدارس را منطبق با سیاست‌های ریاست جمهور و ستاد کرونا به مدارس کشور ابلاغ کردیم و مدارس برای ایجاد فضای حضوری و مهیا کردن آن آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت چند اتفاق بزرگ رقم خورده است افزود: واکسیناسیون معلمان در مراحل پایانی واکسیناسیون اولیای دانش‌آموزان و رانندگان سرویس نیز در دستور کار است همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم به پایین نیز در حال انجام است امیدواریم ا این موضوعات زمینه حضور در مدرسه فراهم شود.

همکاران در سطح کشور با آماده سازی بهترین استودیوهای تولید محتوا استاندارهای روش‌های تدریس نوین را متناسب با زیست بوم جدید در قالب روش‌های جذاب و چند رسانه ای تولید و به استان‌ها ابلاغ کردند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ایجاد زیرساخت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: مدارس را در این خصوص آماده کردیم و سرانه بهداشتی طی این روزها به مدارس واریز می‌شود تا مدیران الزامات بهداشتی را در فضای مدارس فراهم کنند.

کاظمی با اعلام اینکه پروتکل‌های بهداشتی نیز تدوین و به مدارس ابلاغ شده است اظهار کرد: بخشی از آسیب‌ها متوجه افت کیفیت آموزشی بود که در نمرات دانش‌آموزان و آسیب‌های دیگر مشهود است امروزه چند اتفاق برای تحقق ارتقای کیفیت می‌افتد؛ همکاران در سطح کشور با آماده سازی بهترین استودیوهای تولید محتوا استاندارهای روش‌های تدریس نوین را متناسب با زیست بوم جدید در قالب روش‌های جذاب و چند رسانه ای تولید و به استان‌ها ابلاغ کردند این محتواها در کنار محتواهای سال گذشته در اختیار معلمان قرار گرفته است.

ابلاغ برنامه درسی متناسب با شرایط جدید به مدارس

وی با بیان اینکه برنامه درسی متناسب با شرایط جدید طراحی و به مدارس ابلاغ شده است تصریح کرد: با بهبود زیرساخت‌ها و تمهیدات انجام شده در شبکه شاد مشکلات سال گذشته امسال وجود ندارد و داشبوردهای مدیریتی برای معلمان تا سطح مدرسه پیش بینی شده است که نظارت کاملی بر کیفیت فعالیت مدارس وجود خواهد داشت.

کاظمی اضافه شدن مکالمات گروهی و ارتباطات صوتی در شاد را یک ظرفیت جدید دانست که سرعت ارتباط بین دانش‌آموز و معلم را بالا می‌برد و در قالب گروه خواهد بود.

اضافه شدن مرورگر شادبین و جستجوگر شادجو

نظارت لحظه ای بر مشکلات شبکه شاد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اضافه شدن مرورگر شادبین و جستجوگر شادجو کمک زیادی به دسترسی امن دانش‌آموزان به فضای مجازی و علمی با سرعت زیاد می‌کند.

شبکه شاد به عنوان یک شبکه پایدار آموزشی در کرونا و در پساکرونا به عنوان بخش مکمل فعالیت‌های آموزشی است

وی اظهار کرد: بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش‌آموزان به کیفیت آموزشی کمک می‌کند ارزشیابی و برگزاری آزمون‌ها با استانداردهای بالاتر کمک خوبی است چنین طراحی کاربری جدید نیز می‌تواند به ماندگاری و حضور دانش‌آموزان کمک کند.

سرپرست وزارت آمزوش و پرورش به مرکز مونیتورینگ شبکه شاد در همراه اول اشاره کرد و افزود: نظارت لحظه ای بر مشکلات شبکه در این بخش اتفاق می‌افتد و سرعت رفع مشکلات را بالا می‌برد.

کاظمی شبکه شاد را به عنوان یک شبکه پایدار آموزشی در کرونا و در پساکرونا به عنوان بخش مکمل فعالیت‌های آموزشی دانست و گفت: از این ظرفیت برای تحقق عدالت آموزشی استفاده می‌کنیم. با استفاده از شاد بزرگترین کارگاه آموزشی را در بین معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و بزرگترین پایگاه تجربه گردانی را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار