عناوین چکیده مقالات منتخب همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد
تهران (پانا) - عناوین ۲۲ چکیده مقاله پذیرفته شده در سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران اعلام شد.
به گزارش ستاد خبری سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، دبیرخانه این رویداد علمی پژوهشی پس از اتمام مرحله نخست داوری توسط ۷ عضو هیات داوران خود، عناوین ۲۲ چکیده مقاله منتخب را به شرح زیر و بدون اولویت اعلام کرد:
«کریس مارکر؛ میان روایت یک داستان و اندیشه یک مضمون» در بخش جستارهای آزاد-فتو رمان
«مطالعات ویژگی هنری انیمیشن کوتاه تجربی در بستر رسانههای جدید» در بخش ترجمه- انیمیشن تجربی
«ثبت در حافظه جهانی.همسایه ها: پویانمایی، کارگردانی وتهیه شده توسط نورمن مک لارن در ۱۹۵۲(کانادا)» در بخش ترجمه-انیمیشن تجربی
«روح برشت در کالبد انیمیشن تجربی: استراتژی های سمعی و بصری مشترک میان تئاتر روایی و انیمیشن های کوتاه رابرت بریر» در بخش مقالات پژوهشی- انیمیشن تجربی
«آموزش فیلم تجربی: راجع به پرداخت عملی و تحلیلی سینمای آوانگارد» در بخش ترجمه- رسانههای جدید در فیلم کوتاه تجربی
«روایت های غیرخطی: درنوردیدن مرزهای میان فیلم معاصر، هنر و شیوه عمل رسانه های دیجیتال» در بخش ترجمه- روایت شناسی فیلم کوتاه تجربی
«تجربی (فیلم ساختارگرا) به مثابه مفهومی از خلاقیت فیلمی میهوولی پانسینی وGEFF) )» در بخش ترجمه- فیلم های تجربی ساختارگرا
«فیلم های تجربی چگونه فهمیده می شوند؟ یک رویکرد شناختی» در بخش ترجمه- ادراک در فیلم کوتاه تجربی
«زیباییشناسی سینمای تجربیِ سورئالیستی در فیلمهای کوتاه(یان اِشوَنکمایر)» در بخش مقالات پژوهشی- انیمیشن تجربی
«ماری مِنکِن و بسط زبان بصری فیلم» در بخش مقالات پژوهشی- فیلم های تجربی انتزاعی
«بازنمایی مفهوم کریستال زمانِ ژیل دلوز در فیلمهای کوتاه (سایههای نیمروز) و (اِن یا اِن دبلیو)» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی
«فیلم تجربی و تمایل به ساخت معنا پیش از زبان» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی
«بررسی تاثیر متامورف به عنوان ترنزیشن در خلق فضای شاعرانه در انیمیشن های زیردوربین» در بخش مقالات پژوهشی- فیلم های نقاشی شده
«برخورد نزدیک از نوع دوم؛ خوانش هیروگلیفیک مونتاژ در فیلم کوتاه تجربی» در بخش مقالات پژوهشی- فیلم کوتاه تجربی و مسئله تفسیر
«واکاوی فرم، ادراک، معنا و پسزمینهها در فیلم کوتاه تجربی بر اساس رویکرد نئوفرمالیسم» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی
«تمرکز بر نوآوری های فنی و چالش های زیبایی شناسی در سینمای تجربی و مطالعه موردی فیلم ادیسه فضایی» در بخش ترجمه- فیلم های تجربی انتزاعی
«فیلمسازی تجربی برای نابغه ها، چرا باید فیلم تجربی بسازیم؟» در بخش ترجمه- فیلم کوتاه تجربی به مثابه ماده فرهنگی
«روایت شناسی در فیلم کوتاه تجربی با بررسی موردی فیلم کوتاه تجربی «داندانکو» ساخته نوبوهیکو اوبایاشی» در بخش مقالات پژوهشی- روایت شناسی فیلم کوتاه تجربی
«تلاشی برای تعریف سینمای تجربهگرا با نظری به آثار(آندرهآ آرنولد، ویرجیل ویدریش و توماس وینتربرگ)» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی
«جُستاری در باب حافظهی بازیافته» در بخش جستارهای آزاد- مستندهای تجربی
«تبیین گونههای فیلم تجربی با استفاده از نظریه شباهت خانوادگی ویتگنشتاین» در بخش مقالات پژوهشی- پدیدار شناسی فیلم کوتاه تجربی
«بررسی جایگاه مخاطب-مولف و تعامل در فیلم تجربی پسادیجیتالی» در بخش مقالات پژوهشی- رسانههای جدید در فیلم کوتاه تجربی
گفتنی است نویسندگان این عناوین فرصت دارند تا ۱۲ آبان ماه، مقالات کامل خود را از طریق پلتفرم ثبت نام، به همایش ارسال و وارد مرحله دوم داوری شوند.
هیئت داوران پس از بررسی مقالات کامل و جمعبندی آرا، منتخبین را برای ارائه در صحن معرفی و در مرحله نهایی داوری، پس از ارائه، ۳ عنوان مقاله برتر را انتخاب خواهند کرد.
داوری نهایی و اهدا جوایز طبق فراخوان سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران از میان مقالات بخش پژوهشی خواهد بود. و مقالات دو بخش جستارهای آزاد و ترجمه برای چاپ در کتاب مورد داوری قرار خواهند گرفت.
سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به دبیری سعید پوراسماعیلی و دبیری علمی احمد الستی ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در بخشهای مقالات پژوهشی، جستارهای آزاد و ترجمه با محوریت سینمای تجربی برگزار میشود.
ارسال دیدگاه