هادی آفریده داستان «مادران کوهستان» را روایت می کند

تهران (پانا) - یک نویسنده و کارگردان سینمای مستند از ساخت دو مستند جدید خود خبر داد و تاکید کرد بر فعالیت های صنفی متمرکز شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هادی آفریده داستان «مادران کوهستان» را روایت می کند

به گزارش صبا، هادی آفریده مستندساز، نویسنده و پژوهشگر از ساخت دو مستند جدیدش خبر داد: در حال حاضر دو فیلم مستند ساخته‌ام که هنوز به مرحله اکران نرسیده‌اند. درباره اولین فیلم اجازه ندارم اطلاعاتی را بیان کنم چون این مساله در اختیار تهیه‌کننده است اما فیلم دومم با نام «مادران کوهستان» به سفارش موسسه شبکه آفتاب ساخته شده و در حال حاضر به پس‌تولید رسیده است.

وی در توضیح جزییات پروژه «مادران کوهستان» با اشاره به اینکه در این مستند به موضوع اقوام، سنت‌ها و باور‌های ایرانی و فولکلور پرداخته است، گفت: در این مستند تمرکز من بیشتر بر زنان منطقه زاگرس مرکزی و لالایی‌های فولکلور آنها بوده است. اقوامی که در این مستند مورد مطالعه قرار گرفتند اقوامی هستند که در آنجا زندگی می‌کنند از جمله اقوام گرجی تبار، ارمنی تبار و لر تبار ایران هستند.

به گفته وی، تصویربرداری این مستند در ماه‌های بهمن و اسفند سال ۱۳۹۹ با سفر به این مناطق آغاز شد.

کارگردان مستند «رگ های آبی زمین» ادامه داد: با توجه یه تصمیم‌گیری شبکه آفتاب قرار است این مستند به شکل وسیعی در سینما، تلویزیون یا پلتفرم های نمایش مستند یا سینمایی اکران شود.

این مستندساز در پایان خبر داد: علاوه بر ساخت این دو مستند بیشتر اوقات مشغول به فعالیت در هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و انجام امور صنفی هستم.

تعدادی از عوامل مستند «مادران کوهستان» عبارتند از فیلمبردار: رضا تیموری، تدوینگر: بابک بهداد و سولماز افتخاری، آهنگساز: حمیدرضا سعیدی، صدابردار: مهرداد عباسپور، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، دستیار فیلمبردار: سهیل صباحی، دستیار کارگردان: روشنک اهرابی، تهیه کننده و مشاور پروژه: محمدرضا فرزاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار