حسینی خبر داد

تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار برای تداوم آموزش‌های مجازی

تهران (پانا) - جانشین وزیر در طرح هدایت در نشست شورای راهبری طرح هدایت که با حضور مشاورین وزیر و نمایندگان معاونت‌های مختلف برگزار شد خواستار پیگیری تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار برای تداوم آموزش‌های مجازی در کنار آموزش‌های حضوری از سوی اعضای شورا شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار برای تداوم آموزش‌های مجازی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد شاد را یک سرمایه ملی دانست و گفت: باید ظرفیت سازی های مختلف در شاد انجام شود تا بعد از بازگشایی حضوری مدارس نیز بتوان از آن در کنار آموزش های حضوری استفاده کرد.

وی افزود: استراتژی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو بازگشایی تدریجی و اقتضایی مدارس به همراه آموزش های ترکیبی با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان است. کرونا وضعیت مبهمی را در جامعه ایجاد کرده است و آینده آن مشخص نیست لذا در کنار آموزش های حضوری باید آموزش های مجازی نیز با قوت پیگیری شود.

حسینی با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیون دانش آموز از دسترسی به شبکه شاد محروم بودند گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز از این میزان به شبکه اینترنت دسترسی نداشتند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز وسایل هوشمند آموزشی نداشتند که در قالب طرح هدایت ۳۳۰ هزار تبلت تهیه و به این دانش آموزان اهدا شد.

وی افزود: پیگیری تامین دو میلیون تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت ۷۰۰ هزار کامیپوتر بلا استفاده ‌در مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار قرار دارد. در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی دیده شده است و تامین یک میلیون تبلت نیز با استانداران تمامی استان ها تفاهم شده است.

حسینی با اشاره به تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات گفت: از طریق تفاهم با وزارت ارتباطات شهرها و روستاهای زیر بیست هزار نفر جمعیت یه اینترنت و شبکه اطلاعات متصل خواهند شد که تاکنون ۴۰ هزار روستا از اینترنت بهره مند شده اند.

وی با اشاره به فعالیت های پیش روی شورای راهبری طرح هدایت‌ در سال تحصیلی جدید گفت: تلاش جهت تخصیص صد درصدی اعتبار پانصد میلیارد تومانی، تلاش جهت عملی شدن تعهدات استانداری ها، استفاده از اعتبارات هوشمند سازی مدارس که به سازمان نوسازی مدارس داده شده است و برگزاری پویش های مردمی توسط نهادها جهت مشارکت خیرین از جمله فعالیت های پیش رو است.

وی افزود: برگزاری نشست با شورای ارتقای شاخص های آموزش مناطق محروم، تدوین طرح نذر هوشمند مهر، تدوین شیوه نامه ویژه اولیا در خصوص طرح هدایت و فعال شدن شوراهای آموزش و پرورش برای طرح هدایت از جمله مواردی است که باید توسط اعضای شورا پیگری شود. دانش آموزان کم برخوردار که وسایل هوشمند آموزشی ندارند می‌توانند در اولویت آموزش های حضوری قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار