تیم پیش از بازی با الهلال خلع سلاح شد

تهران (پانا) - مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه شب برگزار شد و استقلال با شکست 2-0 مقابل الهلال از دور مسابقات کنار رفت. آبی‌ها پیش از حضور در این دیدار حساس با چالش‌های زیادی مواجه شدند؛ از مشکلات مدیریتی و مالی گرفته تا جدایی چند بازیکن تأثیرگذار.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تیم پیش از بازی با الهلال خلع سلاح شد

به‌گزارش ایران، ستاره‌هایی که رفتند و جایگزین‌های مناسبی هم به جای آنها جذب نشدند. برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر دلایل حذف استقلال، نظر محمدرضا مهدوی، عبدالصمد مرفاوی و علی جباری را جویا شد و 3 پیشکسوت استقلال در این‌باره اظهارنظر کردند.

مهدوی: استقلال از پیش باخته بود
محمدرضا مهدوی، بازیکن آبی‌ها در دهه 80 صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: «دیدار استقلال و الهلال جنگ نابرابر بود چرا که استقلال مهره‌های زیادی را در فصل نقل و انتقالات از دست داد. نفراتی که ستون تیم بودند. در سوی مقابل الهلال بازیکنان نامداری را جذب کرد و همه دیدیم که تا چه حد در پیروزی‌شان نقش داشتند. حقیقتاً بضاعت استقلال همین بود و به نظرم از پیش باخته بود.» او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «بعد از گل الهلال، استقلال خوب بازی کرد اما تیم با توجه به تغییرات اساسی با ناهماهنگی خاصی روبه‌رو بود و برای رسیدن به شرایط مطلوب به زمان نیاز داشت. خواسته مجیدی ضمن تمدید با بازیکنان قدیم، جذب بازیکنان خوب بود که متأسفانه این خواسته سرمربی تیم اجرا نشد. در خط دفاع، استقلال ضعف‌های زیادی دارد که این ضعف‌ها برای دیدار با الهلال برطرف نشد. اما استقلال آینده روشنی دارد البته اگر بگذارند.»

این پیشکسوت استقلال با اشاره به فروش مهدی قایدی و خشم هواداران استقلال از باخت مقابل الهلال، اظهار داشت: «استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و آنها وقتی می‌بینند که تیم رقیب در آسیا خوب نتیجه می‌گیرد اما تیم آنها حذف می‌شود، ناراحت می‌شوند و از نظر من این طبیعی است. فوتبال ایران از نظر حرفه‌ای شرایط خوبی ندارد و فقط شماره پیراهن بازیکنان مان خارجی است و هیچ چیزمان شبیه فوتبال روز دنیا نیست. فروش قایدی اتفاقی طبیعی است و امثال او باید از استقلال ترانسفر شوند تا باشگاه به پول برسد البته اگر پول این بازیکنان به درستی خرج شود. مگر از پول انتقال من به شالروای بلژیک باشگاه استقلال ساختمان نخرید؟ این قانون فوتبال است.»

مرفاوی: اگر مدیریت بایرن را داشتیم، باز هم می‌باختیم
عبدالصمد مرفاوی، مهاجم استقلال در دهه 70 در خصوص باخت به الهلال بیان داشت: «مشکل استقلال مربوط به امسال نیست و این تیم سال‌هاست که مشکل دارد. استقلال در بازی با الهلال ترکیب سابق خود را نداشت و این تیم با تغییرات زیادی همراه بود و دلیل عدم نتیجه‌گیری تیم هم ناهماهنگی و استفاده نکردن از موقعیت‌های گلزنی بود که این اتفاق بدی است اما به هر حال این پایان کار نیست و استقلال می‌تواند با این بازیکنان جدید و جوان، بهتر و شاداب‌تر در مسابقات پیش رو ظاهر شود.» او گفت: «استقلال نیاز دارد که به مسیر گذشته خود بازگردد و این کار را باید مربیان تیم انجام دهند و به تیم شکل بهتری بدهند. ما همیشه در جدال نابرابر با تیم‌های عربی بودیم و هیچ موقع نتوانستیم از نظر سخت‌افزاری به این تیم‌ها برسیم. ما همیشه از خلاقیت‌های فردی بازیکنان مثل تعصب و هوش بالا در مسابقات آسیایی استفاده کردیم و توانستیم تیم‌های عربی را شکست دهیم. پیش از برگزاری بازی با الهلال هم بازیکنان گفتند که در زمین تنها برای هواداران بازی می‌کنیم و این موضوع نشان‌دهنده تعصب‌شان است، اما در این مسیر نباید مشکلات فراوان فوتبال را فراموش کنیم.

مشکل ما تنها مدیریتی نیست و اگر مدیریت ما، مدیریت بایرن مونیخ بود، باز هم به الهلال می‌باختیم.» این پیشکسوت استقلال با اشاره به اینکه الهلال در کوران مسابقات لیگ بود، گفت: «هماهنگی الهلالی‌ها در بازی با استقلال کاملاً مشهود بود و آنها از نظر بدنی و روانی کاملاً آماده بودند. در حالی که تیم‌های ما در تعطیلات حضور دارند و این موضوع اصلی‌ترین دلیل شکست استقلال در این بازی مهم بود. در حال حاضر استقلال مسابقات لیگ برتر را در پیش دارد و از نظر من این تیم می‌تواند با رسیدن به مرز آمادگی در لیگ برتر موفق باشد.»

جباری: به خاطر سوء‌مدیریت این اتفاق افتاد
علی جباری، پیشکسوت محبوب استقلال و بازیکن این تیم در دهه 40 گفت: «ما می‌دانستیم که بازی بزرگی در پیش داریم و الهلال تیم بزرگی است اما بازیکنانمان را به راحتی از دست دادیم و خودمان را خلع سلاح کردیم. استقلال بازیکنانی از دست داد که پیدا کردن جایگزین برای آنها کار ساده‌ای نبود. قایدی، میلیچ و دیاباته بازیکنانی بودند که می‌توانستند هرکدام‌شان در بازی با الهلال تأثیرگذار باشند. ما نباید این بازی را از دست می‌دادیم اما به خاطر سوء‌مدیریت این اتفاق افتاد و از آسیا حذف شدیم. وزارت ورزش از 4 سال پیش اقداماتی در بخش مدیریت باشگاه انجام داد که این اقدامات به هیچ‌وجه به سود استقلال نبود.» او در خصوص تغییرات وزارت ورزش این‌گونه صحبت کرد: «حمید سجادی، وزیر جدید ورزش پیش از این ورزشکار بوده و به حوزه ورزش اشراف کافی دارد. امیدوارم او بتواند به وضعیت مدیریتی باشگاه سروسامان دهد. در طول این سال‌ها افراد بی‌نام و نشان زیادی مدیریت باشگاه را برعهده گرفتند که به هیچ‌وجه در حد و اندازه نام بزرگ استقلال نبودند. یک‌بار در جلسه با آقای سلطانی‌فر از او پرسیدم که مبنای انتخاب مدیران استقلال چیست که هیچ پاسخی به من نداد. آینده استقلال بستگی به مدیریت این باشگاه دارد و از نظر من استقلال باید در بخش مدیریت با تغییرات زیادی روبه‌رو شود و افرادی در پست‌های هیأت مدیره و مدیرعاملی قرار بگیرند که عاشقان واقعی تیم باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار